  • 161. Data: 2017-09-26 12:52:08
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:j3jsg95imvk6.1njky1ud6iw43$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:12:44 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    >No właśnie, Kanada to zupełnie inny krąg kulturowy niż USA i dlatego
    >tam
    >mają współczynnik 1.68. To właśnie ów fatalny krąg sprawia, że to
    >akurat ze
    >Stanów Zjednoczonych z męczącą regularnością dochodzą wieści o
    >masakrach na
    >uczelniach, w szkołach, barach, restauracjach, a nawet w kinie.
    >Powszechny
    >dostęp do broni palnej nie z tym nic a nic wspólnego i tego się
    >trzymajmy.

    Tylko wiesz - powszechny dostep do broni jest tam od 250 lat, a
    masakry od 25.

    Az taka karykatura byla:
    "rok 1900 - mąż do żony: nic sie nie martw, Johnny zabrał do szkoły
    strzelbę.
    Rok 2000 - żona do męża: o Boże, Johnny zabrał do szkoły strzelbę."

    J.

  • 162. Data: 2017-09-26 12:52:47
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy [Polska drugą Andorą! ;-) ]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:43:00 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > a potem lata braku liczącego się
    > oporu podbitej ludności nieutulonej w żalu po wspaniałej RP2.

    Żołnierze Wyklęcie mogliby się chyba poczuć urażeni, choć akurat oni
    opierali się głownie komunie, a Brygada Świętokrzyska nawet przemaszerowała
    kawał drogi pod czujną opieką Niemców.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 163. Data: 2017-09-26 12:57:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    ntentional_homicide_rate

    >Niemcy man 30 razy więcej broni "na głowę" do Polaków i tak niewiele
    >więcej zabójstw? HAŃBA Niemcom leniom! :-)

    Ale nie wszyscy sa leniwi - zdarzył sie przypadek, gdy kierowca
    zastrzelil dwoch policjantow z drogowki, jak go zlapali na radar.
    Na codzien byl kierowca autobusu i absolutnie nie mogl sobie pozwolic
    na utrate prawa jazdy.

    >UK ma 6 razy więcej broni "na łeb" od RP3.

    To bym sprawdzil - bo o ile wiem to oni maja bardzo restrykcyjna
    polityke i broni prywatnej prawie nie ma.
    Sami lordowie i ich rodzinne kolekcje ?
    Rolnicy i ich dubeltowki robia statystyke ?

    Ba - tam nawet policjanci bez broni chodza :-)
    No - nie wszyscy, nie zawsze.

    J.

  • 164. Data: 2017-09-26 13:04:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:52:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko wiesz - powszechny dostep do broni jest tam od 250 lat, a
    > masakry od 25.

    Znowu się zadumałem, bo Wikipedia pisze już o roku 1764:

    "Enoch Brown school massacre: Perhaps the earliest shooting to happen on
    school or college property, in what would become the United States, was the
    notorious Enoch Brown school massacre during the Pontiac's War."
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_school_shootin
    gs_in_the_United_States

    W czasach pokojowych mamy 1840:
    "John Anthony Gardner Davis, a law professor at the University of Virginia,
    was shot by student Joseph Semmes, and died from his wound three days
    later."

    Generalnie do 1966 z liczbą ofiar było słabo, ale gołosłownie przypuszczam,
    że to kwestia dostępności broni automatycznej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 165. Data: 2017-09-26 13:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]
    >was the
    >notorious Enoch Brown school massacre during the Pontiac's War."

    No to widac nic sie nie nauczyli :-)

> [...]
    >Virginia,
    >was shot by student Joseph Semmes, and died from his wound three days

    Jeden to sie nie liczy, u nas tez jeden student gonil profesora z
    siekiera :-)

    >Generalnie do 1966 z liczbą ofiar było słabo, ale gołosłownie
    >przypuszczam,
    >że to kwestia dostępności broni automatycznej.

    troche watpie - z pistoletow tez mozna troche osob zabic.
    Fakt, ze moda na wieksze magazynki przyszla chyba pozniej ... ale czy
    w 1966 nie bylo juz automatycznej dostepnej ?

    J.

  • 166. Data: 2017-09-26 13:19:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:57:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale nie wszyscy sa leniwi - zdarzył sie przypadek, gdy kierowca
    > zastrzelil dwoch policjantow z drogowki, jak go zlapali na radar.

    Bywało o wiele lepiej:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelanina_w_Winnende
    n (15 ofiar)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelanina_w_Erfurcie (17 ofiar)

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 167. Data: 2017-09-26 13:44:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 13:17:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > troche watpie - z pistoletow tez mozna troche osob zabic.

    Amerykanie zrobili się otyli, więc przypuszczalnie - nie ma na to żadnych
    badań! - łatwiej ich trafić, a i szczupłemu łatwiej schować się do mysiej
    dziury, jeśli akurat zapomniał wziąć do szkoły spluwę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 168. Data: 2017-09-26 20:06:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-26 o 09:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > To nie ja chce dać ludziom broń zapewniajac jednoczesnie ze w rece
    > wariata nie trafi.

    Przyplątała mi się przy okazji ciekawa strona. Drogo sobie liczą :-(
    http://www.legalnabron.com/
    http://www.kontestacja.com/

    --
    animka

  • 169. Data: 2017-09-26 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > Czy były na ten temat jakieś badania, mniej lub bardziej naukawe?

    Były, setki postrzelonych przypadkowo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 170. Data: 2017-09-26 23:35:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-17 o 09:36, Olin pisze:

    > Z wrażenie aż to sprawdziłem w guglarce i zupełnie niewiarygodni
    > dziennikarze twierdzą to samo.
    > Andora wprawdzie nie należy do UE, ale jak miłośnicy broni się postarają,
    > pewnie będą mogli tam zamieszkać i wtedy wreszcie nasycą się wolnością.

    Inna sprawa, że nie wiem po co by ktoś nich napadał. Tam nic nie ma.
    Może poza karabinami.