  • 1. Data: 2011-06-01 17:44:57
    Temat: Obowiązki zakładu ubezpieczeń
    Od: Pawel <l...@p...pl>

    Witam serdecznie

    15 marca miałem stłuczkę, sprawca nie miał OC. Szkodę zgłosiłem do PTU (na
    stronie UFG było napisane że można taką szkodę zgłosić u dowolnego
    ubezpieczyciela, więc zgłosiłem do "mojego")
    Pod koniec kwietnia dotałęm z PTU pismo mówiące o tym że przekazują
    dokumentację do UFG, ponieważ sprawca nie był u nich ubezpieczony.
    30 maja udało mi się dodzwonić do UFG i okazało się że dokumenty dotyczące
    mojej sprawy nie zostały przekazane. Od poniedziałku PTU próbuje wyjaśnić
    dlaczego.
    Zgodnie z ustawą TU ma obowiązek wypłacić w ciągu 30 dni odszkodowanie
    (może być przedłużone do 90), a jeżeli w ciągu tych 30 dni nie ustali
    ważności OC to sprawę przekazuje do UFG.
    A skoro UFG nie dostał dokumentów od PTU, to czy można wystąpić przeciwko
    PTU na drogę sądową?
    Czy może skierować sprawę do rzecznika ubezpieczonych?

    Paweł
    Your mouse has moved.
    Windows must be restarted for the change to take effect.