eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązek przedszkolny - postępowanie egzekucyjne w administracji ??? › Obowiązek przedszkolny - postępowanie egzekucyjne w administracji ???
    From: Piotrek <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obowiązek przedszkolny - postępowanie egzekucyjne w administracji ???
    Date: Sat, 03 Mar 2007 23:32:19 +0100

    Witam,

    PYTANIE 1:
    Co grozi rodzicom 6-latka za niedopełnienie obowiązku przedszkolnego?

    PYTANIE 2:
    Co autor Ustawy miał na myśli, mówiąc "podlega egzekucji w trybie
    przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji"?

    PYTANIE 2:
    Jak to się odbywa w praktyce? Na ile jest to egzekwowane? Czy możecie
    opowiedzieć o jakichś konkretnych przypadkach - jak się zakończyły?

    To co znalazłem i ustaliłem samodzielnie wygląda następująco:

    Na stronie MEN jest (chyba) aktualna treść Ustawy na ten temat (?)
    http://www.men.gov.pl/prawo/wszystkie/ustawa_o_syste
    mie_%20oswiaty.pdf

    Art. 14, ustęp 3 mówi:
    "Dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie
    przedszkolne w przedszkolu albo w oddziale przedszkolnym zorganizowanym
    w szkole podstawowej".

    Art. 20 natomiast:
    "Niespełnianie obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, obowiązku
    szkolnego lub obowiązku nauki podlega egzekucji w trybie przepisów
    o postępowaniu egzekucyjnym w administracji".

    No to szukam dalej i znajduję takie coś - co mnie przerasta:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19660240151
    Dz.U. 1966 nr 24 poz. 151. Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r.
    o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

    Domyślam się, że wyjaśnienie do Art. 20 znajduje się w tym dokumencie:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19660240151&type=3&name=D19660151Lj.pdf

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź,
    Piotrek