  • 1. Data: 2003-08-13 06:34:08
    Temat: OPERATYW SZACUNKOWY
    Od: "KJUK" <k...@t...pl>

    Witam serdecznie wszystkich :-)

    Mam pewien dylemat z operatem szacunkowym, tzn. chce wykupić mieszkanie
    spółdzielcze. Poprosiłem o wycenę. Rzeczoznawca przyszedł obejrzał
    mieszkanie, jak widziałem robił sobie notatki dotyczące ogólnego wyposażenia
    i wyglądu (natrysk , wanna, parkiet, kafelki itd.). Powiedzmy zgadzam się z
    tym ale dlaczego robił zdjęcia aparatem cyfrowym. Jak zapytałem do czego mu
    to będzie potrzebne, odpowiedział do dokumentacji, ze jest to wymóg
    spółdzielni mieszkaniowej.
    Według mnie jako laika do wyceny mieszkania gdy wykupuje je od spółdzielni
    nie jest potrzebna dokumentacja fotograficzna. Wydaje mi się ze powinien to
    wycenić z planów mieszkania od spółdzielni minus amortyzacja budynku. To co
    jest w środku to jest moja zasługa i za moje pieniądze. Zapytałem też czy te
    zdjęcia będą ogólno dostępne. TAK odpowiedział Pan wszyscy w spółdzielni
    będą mogli je oglądać gdyż będą na dysku w komputerze.
    Dla mnie jest to sporządzanie dokumentacji dla potencjalnych "złodziei” Czy
    mogę się nie zgodzić
    na umieszczenie zdjęć w dokumentacji.????
    Przecież to jest niewielki krok do przestępstwa wystarczy ze ktoś „
    wyniesie” takie dane na dyskietce i przekaże nie odpowiedzialnej osobie.

    Cze jest jakiś przepis określający, że rzeczoznawca jest zobowiązany do
    zrobienia dokumentacji fotograficznej przy WYKUPIE zaznaczam wykupie
    mieszkania spółdzielczego ???
    Jeśli by chodziło o sprzedaż to owszem zgadzam się żeby podnieść
    atrakcyjność mieszkania.

    bardzo dziekuje za pomoc

    KJUK