  • Data: 2009-01-07 09:56:22
    Temat: OC posiadacza pojazdu a współwłaścicielstwo
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam polisę OC auta, w polisie jestem wpisany ja i żona (tak jak w DR),
    przy czym z nieznanych powodów tylko ja na polisie się podpisałem
    (już nie pamiętam z czego to wynikało, bo byłem auto ubezpieczyć
    razem z żoną).
    Popatrzyłem na inna polisę i tam jest tak samo - 3 współwłaścicieli
    a tylko jeden podpisany.

    Czy taka jest praktyka i czy ma to poparcie w przepisach?

    W ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych znalazłem
    tylko że obowiązany do ubezpieczenia jest posiadacz (nawet nie właściciel),
    co sugerowałoby że tak naprawdę wystarczy że jedna osoba wykupi polisę
    na dany pojazd, niezależnie od liczby (współ)właścicieli ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek