  • 1. Data: 2007-06-25 22:54:35
    Temat: Nowe mieszkanie z TBS, a opuszczenie starego
    Od: adamto <a...@g...com>

    Witam

    Mam poważny problem. Mój ojciec przegrał proces w sądzie o wieloletnie
    nękanie rodziny itp- dostał wyrok w zawieszeniu. Teraz dostał na
    szczęście mieszkanie z TBSu- od 15 czerwca ma do niego klucze. Z tego
    co czytałem, nie można dostać kluczy do nowego mieszkania(lub
    zameldować się w nim), dopóki jest się właścicielem innego lokalu. Ale
    on mówi, że starego mieszkania nie przepisał na matkę, a klucze do
    nowego dostał cytat: "na podstawie wyroku". Pytam, ponieważ on
    strasznie zwleka z przeprowadzką i chciałbym zmienić zamek w drzwiach
    żeby trochę go pogonić- nie muszę chyba mówić jak uciążliwe jest życie
    z takim człowiekiem.

    Powiedzcie mi proszę jak to wygląda w świetle prawa- mógł dostać
    klucze, nie przepisując starego mieszkania na moją mamę? Ja się na
    tym, jak pewnie widać nie znam.

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2007-06-27 12:45:29
    Temat: Re: Nowe mieszkanie z TBS, a opuszczenie starego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jun 2007, adamto wrote:

    > co czytałem, nie można dostać kluczy do nowego mieszkania(lub
    > zameldować się w nim), dopóki jest się właścicielem innego lokalu. Ale
    > on mówi, że starego mieszkania nie przepisał na matkę

    Co to znaczy "przepisał"?
    Podarował? Sprzedał?
    Znaczy było jego WŁASNOŚCIĄ?
    Piszesz dość nieprecyzyjnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-06-27 23:08:10
    Od: adamto <a...@g...com>

    > Co to znaczy "przepisał"?
    > Podarował? Sprzedał?
    > Znaczy było jego WŁASNOŚCIĄ?

    jest to mieszkanie spółdzielcze chyba- cały czas jest mowa o
    "przepisaniu" więc tak tez napisałem. Problem jest nadal aktualny
    niestety

    pozdrawiam adam

  • 4. Data: 2007-06-28 10:14:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, adamto wrote:

    > jest to mieszkanie spółdzielcze chyba- cały czas jest mowa o
    > "przepisaniu" więc tak tez napisałem.

    Podejrzewam że bez wiedzy o podstawowym "stanie prawnym" nikt
    Ci nie będzie w stanie wyjaśnić.
    Ja sam prawnikiem nie jestem, ale świadomość tego że rodzaj
    posiadania (czy to własność, czy najem, czy prawo spółdzielcze)
    może mieć znaczenie jakąś tam mam :)
    Co do "nieotrzymania prawa do mieszkania" jak piszesz, rzeczywiście
    są ograniczenia np. przy mieszkaniach komunalnych, jak jest
    przy TBS nie wiem.

    pzdr, Gotfryd