  • 11. Data: 2002-04-15 21:49:12
    Temat: Re: Notariusz - czy opłaty zawsze takie same
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, Carlosky wrote:
    [...]
    >+ jednak z kodeksu etyki i wewnetrznych ustalen pomiedzy notariuszami wynika
    >+ niepisamy nakaz stosowania stawek maksymalnych i nie stosoawnia zadnych
    >+ znizek, rabatow czy promocji.

    Ja w kwestii formalnej: to się nazywa zmowa monopolistyczna
    i (jakoby) jest ścigane przez polskie prawo :> (konkretnie
    Urząd Antymonopolowy np. takiej TPSA potrafi przyłożyć...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-04-19 22:38:27
    Od: "CHN" <c...@i...home.pl>

    Użytkownik <B...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    Ja znalazłem treść ustawy na: http://irbis.home.pl/centrum/taksa_not.htm.
    od mieszkania wartego ok. 180000 muszę zostawić u notariusza w formie
    różnych opłat ok. 5600 zł

    Oj, chyba wiecej!
    2% oplaty skarbowej = 3600
    taksa notarialna = 1700
    vat od taksy -22% = 374
    i jeszcze oplaty sadowe za wpis, ew. zalozenie ksiegi wieczystej - w
    przyblizeniu 1,5 %
    To wszystko pobiera notariusz!!!
    Zapraszam na strone oplat inwestycyjnych:
    http://irbis.home.pl/centrum/wk_in.htm

    Pozdrawiam
    Irbis
    --
    Centrum Handlu Nieruchomościami - pośrednictwo, doradztwo, zarządzanie
    Wroclaw, 55-100 Trzebnica, ul. ks. Bochenka 33, tel./fax +48 71 3872071

    "... nie trac czasu na szukanie gorszych rozwiazan!"

  • 13. Data: 2002-04-29 16:29:42
    Od: "Zuzia" <k...@p...gazeta.pl>

    Najlepiej zadzwonic do dowolnie wybranego noteriusza i dowiedziec sie
    ile chce za taka umowe. Oczywiscie musisz sie zapytac ile wynosi jego
    dola. Zakladajac ze jest to 1500 zl. dzwonisz do kolejnego i pytasz
    sie czy zrobi ci taka umowe za 800 zl. Oczywiscie negocjacji podlegaja
    jedynie stawki za sporzadzenie umowy, wszystkie inne - takie jak
    oplata sadowa, podatek od wzbogacenia itp.- juz niestety nie. Krotko
    mowiac na takiej tranzakcji jestes w stanie zaoszczedzic jakies
    500-1000 zł. Oczywiscie zalezy od szczecia.

    Powodzenia

    K.

  • 14. Data: 2002-04-29 20:51:58
    Od: <e...@p...onet.pl>

    > A to ciekawe. Przecież stosowanie niższych cen jest poważnym
    > naruszeniem etyki zawodowej - tak mówi Kodeks Etyki:
    > § 26
    > Nieuczciwa konkurencja przejawia się w szczególności w:
    > (...)
    > 2. przyciąganiu klientów poprzez zaproponowanie niższego
    > wynagrodzenia, co jest szczególnie rażącym przypadkiem nieuczciwej
    > konkurencji,

    Tak, to prawda. Tak "etyczny" jest kodeks etyki notariuszy, ze nie pozwala
    oferowac cen nizszych od maksymalnych. Przynajmniej tak jest interpretowany.
    E.