  • 51. Data: 2020-08-27 19:55:06
    Temat: Re: Niezamówione telefony (rozmowy) reklamowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2020 o 19:43, Michal Jankowski pisze:

    > Z "kierunkowego", nie?
    > Ja oczywiście wiem, że telefon 123456789 to jest do zamawiania taksówek
    > w Warszawie, a nie w Krakowie, ale indywidualny abonent to jednak ma
    > numer geograficzny.

    Błądzisz. Już wielu nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2020-08-27 20:42:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Błądzisz. Już wielu nie ma.

    Wydajemisie, że jest to grupa statystycznie nieistotna. Ale co ja tam wiem.

    Niby zresztą kto i jak?

    MJ

  • 53. Data: 2020-08-27 20:54:42
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.08.26 o 20:55, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > Czy jest ktoś z zagranicy lub ma zagraniczny numer ?
    > jak proceder marketingu funkcjonuje w innych krajach ? Jeśli ktoś wie,
    > to niech pisze.

    Polscy spamerzy nie telefonuja na numery zagraniczne. Mozna kupić
    nierejestrowany czeski prepaid, ale nie znam szczegółów jak z kosztami.

  • 54. Data: 2020-08-27 20:56:32
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Wiesz, o tym nie pomyślałem. Tego nie wiem. Widuję na wykazać takie
    > wynalazki, że są rozmowy przychodzące do kart SIM, które nie były
    > jeszcze do telefonu wkładane.

    łatwo takie numery wyłowić, na stronach www operatorów jest "kup karte -
    wybierz numer"

  • 55. Data: 2020-08-27 20:59:32
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.08.27 o 19:47, Michal Jankowski pisze:

    > Hehe. W 1997 kupiłem pierwszą komórkę. Mało kto wtedy miał, wszystkie
    > numery dziewicze i w ogóle... Pan mi w sklepie wszystko pokazał,
    > schowałem telefon do kieszeni i wsiadłem do tramwaju. Po 10 minutach to
    > cholerstwo mi w kieszeni zadzwoniło! Ale nie był to spam, tylko czyjaś
    > pomyłka.

    Wtedy nie było jeszcze spamerów.
    może ma ktoś informację, kiedy uruchomiła się pierwsza firma spamerska ?

  • 56. Data: 2020-08-27 21:01:58
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.08.27 o 09:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tylko dlaczego natychmiast się rozłączają gdy spytasz "jaki jest nr KRS
    > Waszej firmy", "proszę mnie wykreślić z Waszej bazy" itp. itd.
    > I chyba nie jak leci, bo nie mam ofert garnków lecz pewien stały rodzaj
    > usługi, więc jest sprofilowanie.
    > Co na to RODO?
    >

    > -----

    RODO jest art. 13 i 14, każdy pozyskując dane osobowe ma obowiązek
    poinformować skąd pozyskał baze danych osobowych, jaki jest cel
    przetwarzania, ile czasu będzie przechowywał itd.

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32016R0679&from=PL

  • 57. Data: 2020-08-27 21:05:32
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Błądzisz. Już wielu nie ma.

    Są niszowi operatorzy, gdzie możesz sobie wybrać nr ze strefy
    numeracyjnej którą chcesz. Poza tym są telefonie VOIP

  • 58. Data: 2020-08-27 21:26:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomyłki się naprawdę zaczęły, jak policji poprzydzielali pulę numerów (22) 60x....

    -----

  • 59. Data: 2020-08-27 21:49:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.08.2020 o 21:05, Henryk Hajdan pisze:

    > Są niszowi operatorzy, gdzie możesz sobie wybrać nr ze strefy
    > numeracyjnej którą chcesz.

    Ale to jakaś nisza w niszy chyba?

    > Poza tym są telefonie VOIP

    Z numerami geograficznymi i sprzedawane masowo zwykłym ludziom?

    Dalej się będę upierać, że żaden spamer nie będzie oczekiwał, że numer
    22xxxxxxx jest we Wrocławiu.

    MJ

  • 60. Data: 2020-08-28 20:08:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2020 o 20:42, Michal Jankowski pisze:

    > Wydajemisie, że jest to grupa statystycznie nieistotna. Ale co ja tam
    > wiem. Niby zresztą kto i jak?

    Jeśli chodzi o firmy korporacyjne, to standard. Biedronki, ORLEN-y i
    inne tego typu wynalazki mają jednakowe prefiksy. Sporo firm mając kilka
    oddziałów miewa numery z jednej puli. Z prywatnych osób pewnie mniej
    sobie tym zaprząta głowę, choć w wypadku telefonów VOIP, to wręcz możesz
    sobie wybrać.

    Poza tym strefy numeracyjne są na bazie starych województw. W takiej
    Warszawie mmoże i nie ma to znaczenia, ale w dawnym nowosadeckim ten sam
    prefiks ma Nowy Sącz, Zakopane, Gorlice, czy Limanowa, a to są
    odległości rzędu 150 km, więc raczej nie do pominięcia przy próbie
    namówienia do przyjścia na spotkanie.

    --
    Robert Tomasik