  • 1. Data: 2010-02-26 15:33:17
    Temat: Niewykonane zamowienie.
    Od: stebi <s...@g...com>

    Na poczatek przepraszam za brak polskich znakow.
    Zamowilem jakis czas temu meble i do dzisiaj ich nie mam i prosze o
    porade co zrobic, aby otrzymac zwrot zaliczki + ewentualne odsetki.

    Meble zamowione 15.11.2009r.
    Wartosc zamowienia to 10590zl - 5% rabatu, czyli 10060,00zl.
    Pod zamowieniem cytuje pole "Uwagi":
    1. Termin dostawy do magazynu Sprzedawcy okresla sie na 12 (tygodnie
    robocze).
    2. Kupujacy tytulem zaliczki na poczet niniejszego zamowienia
    zobowiazuje sie wplacic na konto (tu nazwa firmy) kwote 3000,00zl.
    3. Kupujacy zobowiazuje sie do zaplaty calej wartosci zamowienia
    pomniejszonej o zaliczke, gotowka w kasie (tu nazwa firmy) w terminie
    trzech dni od daty zawiadomienia o dostawie towaru do magazynu
    Sprzedawcy.
    4. Wydanie towaru z magazynu nastapi po zaplacie calej wartosci
    zamowienia przez Kupujacego.
    5. W przypadku nieterminowej dostawy towaru do magazynu Sprzedawcy,
    Sprzedajacy zobowiazuje sie do udzielenia Kupujacemu rabatu w
    wysokosci 0,2% w stosunku dziennym liczonych od kwoty zaliczki
    okreslonym w pkt.2 od pierwszego dnia po okreslonym w pkt.1 terminie
    dostawy od dnia zawiadomienia Kupujacego o dostawie towaru do
    magazynu.
    6. W przypadku odstapienia od niniejszej umowy przez Kupujacego z
    powodu wystapienia okolicznosci, za ktore ponosi odpowiedzialnosc
    Kupujacy, a takze w przypadku gdy Kupujacy nie dokona odbioru towaru w
    terminie 30 dni od zawiadomienia Kupujacego o dostawie towaru do
    magazynu Sprzedawcy, Sprzedawca zatrzyma otrzymana od Kupujacego
    zaliczke.
    7. Tu cos o roznicy w odcieniach....
    8. Kupujacy potwierdza zlozonym nizej podpisem, ze zgadza sie z
    trescia niniejszego zamowienia, w szczegolnosci stwierdza, ze w sposob
    zgodny ze wskazaniem przez Kupujacego wzorem, modelem, probka
    okreslono w zamowieniu typ medbla, kolor, drewno, tkanine oraz
    wymiary.
    9. Tu cos o przetwarzaniu danych osobowych....
    10. W przypadku zamawiania przez Kupujacego mebli nietypowych,
    podlegajacych przerobka technicznym przez producenta, termin
    realizacji zamowienia moze wydluzyc sie o kolejne 3 tygodnie.
    (zamowienie nie bylo nietypowe)
    11. Numer konta Sprzedajacego........

    I teraz pytanie, jak odzyskac wplacone 3000,00zl i czy mozna domagac
    sie ewentualnych odsetek, poniewaz juz przez 15 tygodni firma obraca
    moimi pieniedzmi?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2010-02-26 16:04:29
    Temat: Re: Niewykonane zamowienie.
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-26 16:33, stebi pisze:
    > I teraz pytanie, jak odzyskac wplacone 3000,00zl i czy mozna domagac
    > sie ewentualnych odsetek, poniewaz juz przez 15 tygodni firma obraca
    > moimi pieniedzmi?

    na początku wyznaczyć dodatkowy termin (tydzień pewnie wystarczy) na
    dostarczenie mebli z zagrożeniem, że w przypadku jego bezskutecznego
    upływu odstąpi się od umowy (art.491 kc)

    KG