  • 31. Data: 2011-11-30 08:31:12
    Temat: Re: Nieuczciwy fachowiec
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 09:22, Proste Prawo pisze:

    > Nie czytasz ze zrozumieniem i w tym jest problem.
    >
    > Przy cofnięciu pozwu MOŻE być zasądzenie kosztów na rzecz powoda.

    A na jakiej niby podstawie?

    Sądowa premia obrotowa?

  • 32. Data: 2011-11-30 09:10:07
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 09:31:12 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > A na jakiej niby podstawie?
    >
    > Sądowa premia obrotowa?

    A wyobraź sobie, że sąd zasądza koszty od przegrywającego tylko co do
    zasady. Teoretycznie może też zasądzić bez względu na wynik sprawy.

    pozdrawiam

    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 33. Data: 2011-11-30 09:11:37
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 10:10:07 Proste Prawo <p...@g...pl> napisał(a):

    > A wyobraź sobie, że sąd zasądza koszty od przegrywającego tylko co do
    > zasady. Teoretycznie może też zasądzić bez względu na wynik sprawy.

    Źle to ująłem.

    Sąd zasądza koszty od przegrywającego - taka jest zasada.

    Są jednak odstępstwa i sąd może orzec o kosztach bez względu na to, jakie
    było zakończenie sprawy co do meritum.

    O! Teraz jest precyzyjniej.

  • 34. Data: 2011-11-30 09:46:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 10:11, Proste Prawo pisze:

> [...]
    >
    > Są jednak odstępstwa i sąd może orzec o kosztach bez względu na to,
    > jakie było zakończenie sprawy co do meritum.

    To teraz doprecyzuj do końca - jaka ma być sprawa i sądowe orzeczenie,
    jak wg. ciebie pozew zostaje wycofany?

  • 35. Data: 2011-11-30 09:49:36
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 10:46:19 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > To teraz doprecyzuj do końca - jaka ma być sprawa i sądowe orzeczenie,
    > jak wg. ciebie pozew zostaje wycofany?

    Znowu? Pisałem o tym niedawno. Jeśli tamtego nie załapałeś, to dlaczego
    teraz miałoby być inaczej?

    Nie chce mi się. Ja swoje zdanie przedstawiłem. Uważasz, że jest inaczej -
    wykaż to.

  • 36. Data: 2011-11-30 10:34:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 10:49, Proste Prawo pisze:

    > Znowu? Pisałem o tym niedawno. Jeśli tamtego nie załapałeś, to dlaczego
    > teraz miałoby być inaczej?
    >
    > Nie chce mi się. Ja swoje zdanie przedstawiłem. Uważasz, że jest inaczej
    > - wykaż to.

    Twoje zdanie jest wewnętrznie sprzeczne - piszesz o orzeczeniu sądu w
    sprawie kosztów w sytuacji kiedy żadnego orzeczenia nie będzie, bo wg.
    twojego własnego scenariusza pozew zostaje wycofany przed wejściem na
    wokandę.

  • 37. Data: 2011-11-30 10:39:56
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 11:34:59 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

> [...]
    > sprawie kosztów w sytuacji kiedy żadnego orzeczenia nie będzie, bo wg.
    > twojego własnego scenariusza pozew zostaje wycofany przed wejściem na

    Bzdura :)

  • 38. Data: 2011-11-30 10:57:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 11:39, Proste Prawo pisze:

    > Bzdura :)

    Zgadza się! Uff, nareszcie zrozumiałeś że bzdurę napisałeś...

  • 39. Data: 2011-11-30 10:58:01
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 11:57:10 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Zgadza się! Uff, nareszcie zrozumiałeś że bzdurę napisałeś...

    :) bzdurą jest to, że postępowanie może się zakończyć bez jakiegokolwiek
    orzeczenia :)

  • 40. Data: 2011-11-30 11:32:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 11:58, Proste Prawo pisze:

    > :) bzdurą jest to, że postępowanie może się zakończyć bez jakiegokolwiek
    > orzeczenia :)

    Ręce opadają...

    Weź zapoznaj się z art. 79 ustawy o kosztach sądowych oraz artykułem 203
    kodeksu postępowania cywilnego.

    Jak wycofasz pozew to najwyżej POZWANY może się domagać pokrycia
    kosztów, a nie powód! (przypominam, że mówiłeś o przypadku cofnięcia
    pozwu możliwym bez zezwolenia pozwanego)

    Powód może najwyżej dostać zwrot opłaty (od sądu!).

    Ile byś wezwań nie pisał przed złożeniem pozwu, jeśli pozew wycofasz to
    jako powód nie możesz się skutecznie domagać, żeby były pozwany coś
    zapłacił ci z tego tytułu.

    Ba! Zgodnie z paragrafem 2 wycofanie pozwu "anuluje" ewentualne
    przerwanie biegu przedawnienia...