  • 1. Data: 2002-04-10 21:45:34
    Temat: Nietypowy problem - WWW
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Witam

    Mam nietypowy problem na ktory nie znalazlem odpowiedzi nigdzie w sieci.

    Jest sobie firma 'X Kowalski' z poludnia Polski oraz firma 'Y Nowak' z
    polnocy Polski. Firmy dzialaja w tej samej branzy w ktorej w calej Polsce
    dziala ok 200 firm. Obie firmy maja strony www. Firma X kojarzona jest
    jednoznacznie z nazwiskiem Kowalski, dziala bowiem od prawie 90 lat i jest
    jedna z najstarszych firm w Polsce. Natomiast firma Y jest malo znana. To
    tyle wstepu

    Teraz firma Y wpisuje sobie w znacznikach META na stronie www nazwisko
    wlasciciela firmy X czyli Kowalski, co zostaje nastepnie zgloszone do
    wyszukiwarek i niestety po wpisaniu tegoz nazwiska w wyszukiwarke na
    pierwszym miejscu zostaje wyswietlona firma ' Y Nowak' a dopiero na
    kolejnych miejscach 'X Kowalski' .

    Czy mozna domagac sie usuniecia ze znacznikow Meta tego nazwiska ?- dodam ze
    nazwisko Kowalski jest zawarte w nazwie firmy X.

    mam nadzieje ze w miare czytelnie nakreslilem problem
    Pozdrawiam

    === Ryszard Lachman SP9VNQ
    === s...@p...com

  • 2. Data: 2002-04-10 22:45:37
    Temat: Re: Nietypowy problem - WWW
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Ryszard Lachman" <r...@o...com> napisał:

    > Mam nietypowy problem na ktory nie znalazlem odpowiedzi nigdzie
    > w sieci.

    Nie sadzę, abys mógł żadać usunięcia danych z wyszukiwarki. Jest ładnych
    parę sposobów na to, aby sie znaleźc możliwie wysoko w wynikach
    wyszukiwania i nie mozesz miec pretensji o to, ze ktos z konkurencji
    skuteczniej umie posłuzyc sie narzedziami przy tworzeniu WWW od Ciebie.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-04-10 22:54:48
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Tomasz Śląski na pl.soc.prawo:

> [...]
    > wyszukiwania i nie mozesz miec pretensji o to, ze ktos z konkurencji
    > skuteczniej umie posłuzyc sie narzedziami przy tworzeniu WWW od Ciebie.

    czekaj. Mowa tu raczej o czynie nieuczciwej konkurencji: nie widocznym
    bardzo na zewnątrz, ale jednak podszywaniu się jednej marki pod drugą.
    I poza straszeniem sądem Nowaka pewnie nie ma metody na wpłynięcie na
    indeksowanie stron.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 4. Data: 2002-04-11 08:33:38
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Kilka razy zamiescilem informacje na temat toczacych sie podobnych spraw na
    swiecie w Kronice Wydarzen w serwisie VaGla.pl Prawo i Internet

    Podstawa ochrony - przepisy o przeciwdzialaniu nieuczciwej konkurencji,
    przepisy dotyczace ochrony znakow towarowych i przepisy chroniace dobra
    osobiste, dodatkowo - na marginesie - metatagi moga byc chronione prawem
    autorskim, ale to juz zupelnie inna bajka ;)

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 5. Data: 2002-04-11 09:07:27
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    No i chocby dzis:
    http://www.newsbytes.com/news/02/175793.html
    v.

  • 6. Data: 2002-04-11 16:23:36
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyszukiwania i nie mozesz miec pretensji o to, ze ktos z konkurencji
    > skuteczniej umie posłuzyc sie narzedziami przy tworzeniu WWW od Ciebie.

    chyba nie zrozumiales o co mi chodzi.....konkurencja nie umie sie lepiej
    posluzyc meta tagami, konkurecje gra nieuczciwie poniewaz podszywa sie pod
    moja 'marke' czyli nazwisko. To troche tak jakby np. dealer Fiata wpisal
    sobie w meta tagach: mercedes, lexus, honda itp, z ta roznica ze moje
    nazwisko nie jest zarejestrowanym znakiem handlowym, wystepuje jedynie w
    nazwie firmy i wlasnie o taka sytuacje mi chodzi

    zreszta wlasnie dostalem maila do firmy ktora robila to WWW i o dziwo
    przepraszaja za zaistniala sytuacje, choc narazie tego meta tagu nie
    skasowali, ale mysle ze to zrobia

    === Ryszard Lachman SP9VNQ
    === s...@p...com

  • 7. Data: 2002-04-11 18:20:26
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał:

    > czekaj. Mowa tu raczej o czynie nieuczciwej konkurencji: nie
    > widocznym
    > bardzo na zewnątrz, ale jednak podszywaniu się jednej marki
    > pod drugą.

    Witam ziomka Ziemka :-)

    Przeczytałem jeszcze raz uwaznie :-)
    Chyba teraz kapuje o co chodzi - faktycznie, to nie jest uczciwe
    i byc moze postraszeniie sądem pomoże ...

    Pozdrawiam serdecznie :-)