  • 1. Data: 2004-08-16 12:31:13
    Temat: Nieprecyzyjnie opisany aport w umowie sp. z o.o.
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    może ktoś pomoże rozwikłać mi sprawę, która przedstawia się nastepująco:

    Założono spółkę z o.o. W umowie załozycielskiej jeden ze wspólników wniósł
    aport w postaci 1/2 nieruchomości. W umowie określono to jako połowę
    nieruchomości stanowiącej zabudowaną budynkiem mieszkalnym o powierzchni
    100 m2, działkę gruntu o obszarze 1303 m2 o wartości 50.000 zł.

    Problem w tym, że budynek i grunt to są oddzielne środki trwałe, które
    powinny być wpisane osobno do ewidencji srodków trwałych. Czy można to
    zrobić, np. samemu wyceniając budynek i grunt w ramach tych 50.ooo zł
    wspomnianych w akcie notarialnym, czy też traktować to jako całość i w
    ewidencji środków trwałych wpisać np. jako budynek mieszkalny? Mam wrażenie,
    że i tak jest źle i tak niedobrze ;/

    Pozdrawiam,
    AM