  • 11. Data: 2003-09-30 17:49:14
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie.
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-30 18:06 poilkj napisał(a):

    > I nie kombinuj nic mądrzejszego nie wymyślisz.

    Wiele razy tak robiłem z kolegami - pożyczałem płytę od nich, a oni z
    niej nie korzystali (zwykle gra bez płyty nie działa).
    - Szwejk

  • 12. Data: 2003-09-30 17:55:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Podaj podstawę prawną tego twierdzenia. Przejrzałem Prawo Autorskie i
    wszystko, co ewentualnie można by dopasować wiąże się z korzyścią
    majątkową albo rozpowszechnianiem.

  • 13. Data: 2003-09-30 17:56:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Też mi się tak wydaje, że coś się poilkj zagalopował.

  • 14. Data: 2003-09-30 18:10:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Też nie.

    Bredzisz. Może.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 15. Data: 2003-09-30 18:43:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > pozwala na dalszą odsprzedaż. Nie zawsze tak jest. Np. Windowsa OEM możesz
    > odsprzedać, ale tylko z komputerem na którym jest on zainstalowany. [..]

    Bredzisz. Licencja OEM dotyczy dystrybutora sprzętu, nie klienta.

    > Pamiętaj, że licencje nie zawsze dają prawa pożyczania oprogramowania, więc
    [..]
    > Jak chcesz pożyczć kompakt z muzyką, to na tej samej zasadzie. Kolega daje
    > ci płytę, ale wówczas on jej nie słucha.

    Bredzisz.

    Oddział 3
    Dozwolony użytek chronionych utworów

    Art. 23.

    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do
    budowania według cudzego utworu architektonicznego i architektoniczno-
    urbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych baz danych spełniających
    cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego nie związanego z
    celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających w związku
    osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    zwracam na uwagę "stosunku towarzyskiego".

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2003-09-30 19:46:01
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:blcirp$7nm$1@news.onet.pl...
    > poilkj rzecze:
    [..]

    > Bredzisz. Licencja OEM dotyczy dystrybutora sprzętu, nie klienta.

    Sam bredziesz. Zresztą twoje brednie są w internecie tak popularne, że nawet
    na rzeczywiste spotkania wybierasz się z ochraniaczem na szczękach.
    Najlepiej po prostu się nie odzywaj.

  • 17. Data: 2003-09-30 19:55:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Sam bredziesz. Zresztą twoje brednie są w internecie tak popularne,
    > że nawet na rzeczywiste spotkania wybierasz się z ochraniaczem
    > na szczękach.

    Buacha cha cha cha cha !!!!!!

    > Najlepiej po prostu się nie odzywaj.

    Merytoryczność Twojej wypowiedzi powala...

    ... ze śmiechu.

    ubawiony po pachy
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 18. Data: 2003-09-30 20:18:53
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:blcn2b$i6l$1@news.onet.pl...
    > poilkj rzecze:
    >
    > Buacha cha cha cha cha !!!!!!

    > Merytoryczność Twojej wypowiedzi powala...
    >

    > ... ze śmiechu.
    >
    > ubawiony po pachy

    umyj się pod tymi pachami

  • 19. Data: 2003-10-01 06:21:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 30. września 2003 16:39 ktoś podpisujący się jako
    jeziorm napisał(a):

    > nie chodziło mi o to z tą grą ze on kupuje sobie Diablo2 pozczya mi te
    > płytki ja przypomocy freewarowych progrmów przegrywam sobie teplytki dla
    > siebie i mu oddaje orginalne. Wiec mam teraz w domu kopie tych pytek
    > instaluje z nich gre i gram a on w tym samym czasie instaluje sobie ta
    > sama gre z plytek orginalnych i tez gra czy to jest nielegalne?

    No więc właśnie NIE.

    > A i jescze kwestia tego typy czy sciagnanie mp3 utworów muzycznych przy
    > pomocy Kazzy czy innych tego typu programów jest nielegalne(przeciez ktos
    > sobie nagrał zużmy orginalna płytke i rozpowszechnia teraz utwory w
    > postaci mp3 nie pobierajać za to zadnej kwoty),

    Co za różnica czy ktoś rozdaje kradzione czy sprzedaje? Kradzione jest
    kradzione. Nie zapłaciłeś, nie korzystasz.

    > albo siaganie teledysków
    > nagranych ze stacji telwizyjnych i umieszczanych na stronie internetowej
    > tez jest nie legalne?

    Jest nielegalne.

    > Czy więc jezeli sam sobie nagram teledysk z MTV na komputer to czy to jest
    > tez nielegalne?

    Jeśli do własnego użytku, to jest to legalne. Jeśli rozpowszechniasz, to
    łamiesz prawo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 20. Data: 2003-10-01 06:22:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 30. września 2003 16:52 ktoś podpisujący się jako
    jeziorm napisał(a):

    > a spotkałem sie z czyms takim ze jezeli chodzi o muzyke to jezelli kolego
    > kupił orginał i mi ja pozyczyl ja sobie przegrałem i muoddałem to
    > słuchanie muzyki jest legalne

    Gdzie się z tym spotkałeś, w jakiej ustawie? Jaki paragraf?
    Dość enigmatycznie mówisz ,,spotkałem się''...