    From: "Chopin" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Naprawa gwarancyjna
    Date: Tue, 15 Feb 2005 20:23:41 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@ahs187.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam,
    Oddałem do autoryzowanego serwisu Laptopa (Acer). Sprzęt był na gwarancji.
    Minął już ponad miesiąc a sprzętu nadal nie mam. W serwisie "ściemniają" że
    nadal czekają na części. Z innego autoryzowanego serwisu otrzymałem
    następującą wiadomość:
    Warunki gwarancji Acer nie określają ściśle terminu wykoanania naprawy,
    mówią jednak, że:

    "Gwarant dołoży wszelkich starań, aby usterki ujawnione w okresie gwarancji
    zostały

    usuniete przez punkt serwisowy w możliwie najkrótszum czasie od daty
    przyjecia produktu

    do punktu serwisowego."

    Uwarunkowane jest to faktem, iż zdaża się, że niezbędne do napraw
    gwarancyjnych częsci zamienne

    sprowadzane są z zagranicy i nie ma mozliwożści przyspieszenia terminu ich
    dostawy.

    W związku z powyższym skoro Gwarant nie określił maksymalnego czasu trwania
    naprawy to teoretycznie może naprawiać sprzęt np. 6 miesięcy lub dłużej.
    Czy w przepisach Kodeksu Cywilnego jest jakiś zapis, który można wykorzystać
    w celu przyśpieszenia naprawy lub ewentualnie zmusić do wymiany sprzętu na
    nowy?

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin