    From: "mulczas" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Należności wobec zarządcy budynku za 2005r - bezprawne?
    Date: Sun, 21 Sep 2008 11:21:08 +0200

    Witam!
    Mam do Was prośbę o upewnienie mnie lub uświadomienie w takiej jednej
    kwestii :)

    Dostałem niedawno od Zarządu Zasobu Komunalnego (Wrocław) 2 rozliczenia: za
    dostarczenie zimnej wody oraz odprowadzenie ścieków i drugie za wywóz
    śmieci. Oba za rok 2005.
    Wynika z nich, że mam niedopłatę, której kwotę należy doliczyć do
    najbliższej płatności.
    W telefonicznej rozmowie z ZZK "uprzejma" pani powiedziała, że "mają prawo"
    i należy zapłacić, a jak nie to możemy sobie napisać do nich pismo z
    odwołaniem.
    Tymczasem w "pisemku branżowym" moja matka wyszytała, iż takie należności
    przedawniają się po 2 latach (niestety podstawy prawnej nie podano)
    Po przeszukaniu Internetu znalazłem http://tiny.pl/8nqp, jednak w sumie imo
    KC nie mówi tu jednoznacznie także o "mediach" tylko ogólnie produktach i
    energii (np. cieplnej).

    Czy mam rację, a pani z ZZK nie ma? Jeśli tak, co zawrzeć w piśmie do nich
    żeby było "skuteczne"?
    Dodam, że nie tylko ja dostałem takie rozliczenie ale w sumie chyba
    wszyscy, którzy we Wrocławiu mają mieszkania komunalne (pytałem rodziny z
    różnych rejonów). Większość ma niedopłaty. Czy to możliwe by ZZK bezprawnie
    domagał się pieniędzy od tysięcy(?) ludzi?