  • 11. Data: 2008-08-19 19:53:27
    Temat: Re: Nakaz zapłaty - ale ja już zapłaciłem
    Od: "Daktyl" <d...@w...wp.pl>

    > Witam serdecznie,
    > dla Was to pewnie bulka z maslem, wiec bede wdzieczny jak rozwiejecie moje
    > watpliwosci [...]

    Dziękuję za pomoc, wszystko już wiem co chciałem wiedzieć.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 12. Data: 2008-08-21 09:12:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 19 Aug 2008 08:53:05 -0700 (PDT), piotrliwszic napisał(a):

    > Jeżeli na pierwszy termin oskarżony się nie stawi i nie usprawiedliwi
    > swojej obecności

    Trzeba usprawiedliwiać swoją obecność? :PPPP

  • 13. Data: 2008-08-21 11:12:12
    Od: "moniq" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Daktyl <d...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Powod wniosl do sądu rowniez o zasadzenie odsetek za te 2 miesiace z data 10
    > kwietnia, co moze sugerowac, ze wowczas stworzyl pozew. Tymczasem na samym
    > pozwie mam date wplywu do biura podawczego - koniec czerwca. Przeciez nawet
    > jak by to wyslal poczta, to by nie szlo ponad 2 miesiace. A wiec
    > najprawdopodobniej zlozyl pozew juz po tym czasie, kiedy mu zaplacilem
    > (21.04). Czy mozna bezkarnie skadac pozwy zatajajac, ze ktos zaplacil i
    > liczac na to, ze ktos nie zlozy sprzeciwu i wyegzekwuje drugi raz swoja
    > naleznosc? Mam 100% pewnosci, ze przelew dotarl we wlasciwe miejsce.

    Ja akurat byłam drugą stroną przy postępowaniu nakazowym, w którym miałam do
    odzyskania 650 zł. W dniu składania pozwu i po wykananiu wszelkich opłat,
    wpłacono mi 50 zł. Musiałabym od nowa przygotowywać cały wniosek.
    Złożyłam tak jak było. Udało mi się jeszcze porozmawiać z prokuratorem
    prowadzącym sprawę, który uznał że lepiej dla mnie jeśli już po zakończeniu
    postępowania zgłoszę komornikowi, iż kwota ta wpłynęła z określoną datą.
    Sprawa była oczywiście wygrana tyle że jak zwykle toczyła się dosyć długo. U
    komornika oczywiście zgłosiłam, że kwota roszczeń jest niższa.

    W Twojej sytuacji rzeczywiście podważasz od razu wiarygodność powództwa. Z
    tym, że aby nie mieć problemów radziłabym Ci wziąć potwierdzenie przelewu z
    banku. Nie wiem jak sąd, ale nie wszystkie jednostki akceptują przelewy
    drukowane...

  • 14. Data: 2008-08-24 20:48:24
    Od: "Daktyl" <d...@w...wp.pl>

    > Dzis dostalem nakaz zaplaty. [...]
    > Sprzeciw oczywiscie zloze, wydrukuje
    > potwierdzenie przelewu i pewnie sie obronie, ale... [...]

    Witam ponownie,

    jeśli mógłbym zadać jeszcze dwa pytania.. Chciałbym sam sporządzić
    sprzeciw - kiedyś musi być pierwszy raz tym bardziej, że do prawnika nie
    chcę z tym iść.
    Tak więc:
    1) Co mam wpisać w rubryce 8 "żądanie kosztów procesu", jeśli sam sporządzam
    sprzeciw i na ewetualnej rozprawie sam się będę bronić? Mam ją po prostu
    przekreślić, czy mogę coś zażądać?
    2) Czy jest jakaś opłata sądowa od wniesionego sprzeciwu? W góglu raz
    znalazłem, że jest a drugi raz, że nie ma.
    3) Nakaz odebrałem w poniedziałek 18 sierpnia. Mam dwa tygodnie - kiedy one
    mijają? Ostatnim dniem, kiedy mogę złożyć sprzeciw, jest niedziela 31.08
    (np. na poczcie), czy poniedziałek 1 września?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 15. Data: 2008-08-24 22:58:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Daktyl pisze:

> [...]
    > sprzeciw i na ewetualnej rozprawie sam się będę bronić? Mam ją po prostu

    Napisz "wg norm przepisanych"

    > 2) Czy jest jakaś opłata sądowa od wniesionego sprzeciwu? W góglu raz
    > znalazłem, że jest a drugi raz, że nie ma.

    Jeśli jest to nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, to nie
    płacisz. Jeśli w nakazowym - uiszczasz 3/4 brakującej opłaty sądowej.

    > 3) Nakaz odebrałem w poniedziałek 18 sierpnia. Mam dwa tygodnie - kiedy one
    > mijają? Ostatnim dniem, kiedy mogę złożyć sprzeciw, jest niedziela 31.08
    > (np. na poczcie), czy poniedziałek 1 września?

    2 tygodnie upłyną 1 września o 24:00.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-09-01 21:35:25
    Od: kam <...@...pl>

    piotrliwszic pisze:
    > Jeżeli na pierwszy termin oskarżony się nie stawi i nie usprawiedliwi
    > swojej obecności
    > to grozi mu od kary pieniężnej po zatrzymanie na 48 h do tymczasowego
    > aresztowania, które może trwać
    > kilkanaście miesięcy.

    następny co to chce kary pieniężne za niestawiennictwo nakładać na
    oskarżonego
    a podstawę podasz?

    KG