  • 11. Data: 2005-01-09 01:24:42
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > Bez namniejszego problemu. Datą instalacji stosownych zmian w centrali
    > telefoniczną przez firmę telekomunkacyjną serwisującą centralę firmy i
    > posiadających stosowne kody instalacyjne - czyli postronną osobę trzecią.
    > To nic nowego zadzwoń do link4 czy na bankową infolinię i wszystko będziesz
    > wiedzał jak to wygląda w praktyce.

    I ta firma trzecia zaświadczy, że na 101 % komunikat do mnie dotarł? Że
    na przykład nie było trzasków na linii albo zaniku sygnału w telefonie
    komórkowym?

    Nie ma takich szans - każdy rozsądny biegly z zakresu telekomunikacji
    stwierdzi, że "prawdopodobnie", ale nie ma pewno.

    Zreszta, jak już pisalem wcześniej, jest to ewidentna luka w prawie
    wzmocniona służbową zaleznością między usługodawcą-pracodawcą a
    pracownikiem.

    Chyba, że jesteś w stanie wykazać, że w takim przypadku nagrywany
    komunikat pochodził od usługodawcy - osoby prawnej, a nie od jego
    pracownika.

    M.

  • 12. Data: 2005-01-09 05:09:54
    Od: "jabbe" <j...@w...pl>

    > WYbacz, ale to ma taką samą moc prawną, jak wezwanie sadowe wysłane
    > listem zwykłym. Mozesz domniemywać, że druga strona usłyszała taki
    > komunikat, ale tego nie udowodnisz
    >
    > M.

    ależ udowodnisz
    " witamy w firmie x rozmowa jest nagrywana jeżeli chcesz kontynuować wybierz
    382,
    jeśli nie, wybierz co chcesz lub odłóż słuchawkę......."
    nikt się nie wykpi że wybrał 382 przypadkiem.
    dla 100% pewności może być np 378957823909872871.

  • 13. Data: 2005-01-09 11:05:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czyli jeżeli nadawca się zgodzi to dane od nadawcy mogą być nagrane, a
    > jeżeli odbiorca to jego dane mogą byc nagrane ?
    > Chyba nadawca nie może decydować o danych odbiorcy ?
    > Czy takie rozumowanie jest słuszne według tego punktu ?

    jezeli to nie podsluch to nagrywac mozesz.

    P.