  • 1. Data: 2007-06-08 13:41:49
    Temat: Nabór ławników - jakie koszty?
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    witam,
    jakie są koszty zaświadczenia lekarskiego oraz informacji z KRK dla
    kandydatów na ławników?

    piter

  • 2. Data: 2007-06-08 13:53:38
    Temat: Re: Nabór ławników - jakie koszty?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piter napisał(a):
    > jakie są koszty zaświadczenia lekarskiego

    takie jak sobie znajdą?

    > oraz informacji z KRK dla
    > kandydatów na ławników?

    jak dla wszystkich - 50 zł?

    KG

  • 3. Data: 2007-06-08 15:27:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    A propos naboru na ławników: Dlaczego w niektórych miastach poszukiwani są
    ławnicy do wszystkich wydziałów SR z wyjątkiem karnego i cywilnego? Do
    cywilnego i karnego, jak widziałem tylko w sądach okręgowych szukają. Czym
    to może być spowodowane?

  • 4. Data: 2007-06-08 15:31:44
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
> [...]
    > ławnicy do wszystkich wydziałów SR z wyjątkiem karnego i cywilnego? Do
    > cywilnego i karnego, jak widziałem tylko w sądach okręgowych szukają. Czym

    zmianą przepisów które wykluczają ławników z tych wydziałów sądów rejonowych

    KG

  • 5. Data: 2007-06-08 15:34:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał
    > zmianą przepisów które wykluczają ławników z tych wydziałów sądów
    > rejonowych

    Ano tak, zmiany. To teraz jednoosobowy skład?

  • 6. Data: 2007-06-08 15:47:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Ano tak, zmiany. To teraz jednoosobowy skład?

    co do zasady tak
    w karnych sąd może postanowić inaczej i przejść do składu trzyosobowego
    (zawodowego)

    KG

  • 7. Data: 2007-06-08 17:21:46
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To jakie konkretnie wydziały zostają dla ławników?
    JaC

  • 8. Data: 2007-06-08 17:38:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    666 napisał(a):
    > To jakie konkretnie wydziały zostają dla ławników?

    w s.rejonowych - pracy i rodzinne
    w okręgowych jeszcze karne

    KG

  • 9. Data: 2007-06-08 17:48:17
    Od: Marcin Kozera <u...@v...pl>

    kam napisał(a):
    > w okręgowych jeszcze karne

    Czym to jest podyktowane? Zdawałoby się, że powinno być odwrotnie -
    ławnicy w rejonowych, a w okręgowych tylko sędziowie zawodowi.

    Nie podważam sensu, po prostu nie rozumiem.
    --
    pzdr

  • 10. Data: 2007-06-09 19:30:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Kozera napisał(a):
    > Czym to jest podyktowane?

    bo gdzieś ławnicy muszą być żeby być w zgodzie z konstytucją (choć można
    by mieć wątpliwości czy wprowadzane rozwiązanie nie idzie za daleko)

    > Zdawałoby się, że powinno być odwrotnie -
    > ławnicy w rejonowych, a w okręgowych tylko sędziowie zawodowi.
    >
    > Nie podważam sensu, po prostu nie rozumiem.

    żebyś dostając dożywocie miał poczucie że wyrok wydali inni, równi Tobie
    obywatele? ;)

    KG