  • 1. Data: 2003-12-06 02:16:29
    Temat: Na jak długo policja może zatrzymać dowów (komputer)
    Od: "Jomamoto" <j...@w...pl>

    Nie jest to związane z obecnymi nalotami ale..

    Około rok temu policja weszła do mieszkania mego znajomego (z nakazem na
    jego brata) i zajęła mu komputer nie wgłębiając się w jego zawartość.
    Do dziś komputer stoi na komendzie bo nie mają biegłego, który może ocenić
    czy komputer był używany do celów zgodnych z prawem.
    Znajomemu komputer jest potrzebny do studiowania więc mu udostępniłem
    prywatnie starego grata by cokolwiek miał.

    PYTANIE:
    Czy jest jakaś droga na to by oddali komputer. Czy można się gdzieś
    poskarżyć na długotrwałość śledztwa itd.? Chodzi mi o rady praktyczne a nie
    suche przepisy.

    P.S. Takie zajęcie, w przypadku firmy może doprowadzićdo jesj upadłości ze
    względu na niemożność odtworzenia ewidencji gospodarczej i jej dalszego
    prowadzenia. Jak się przed tym obronić.

  • 2. Data: 2003-12-06 17:54:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czy jest jakaś droga na to by oddali komputer. Czy można się gdzieś
    > poskarżyć na długotrwałość śledztwa itd.? Chodzi mi o rady praktyczne a

    Jeśli są absolutnie pewni, że komputer jest czysty, to zażalenie do
    prokuratora nadrzednego nad prowadzącym sprawę za pośrednictwem
    prokuratury prowadzącej. W zażaleniu dodatkowo podnieść, że wartość
    sprzętu spada i będziesz wnosił o pokrycie kosztów wywołanych
    przetrzymaniem przez rok komputera. Powinno trochę przyspieszyć, ale
    silnie zdenerwuje wszystkich.

> [...]
    ze
    > względu na niemożność odtworzenia ewidencji gospodarczej i jej dalszego

    Backup danych.