  • 1. Data: 2002-12-11 09:05:38
    Temat: Montaz drzwi
    Od: "Jacek Szymanski" <h...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam nastepujaca sprawe. Do nowego mieszkania kupilem drzwi wewnetrzne. W
    momencie sprzedazy zaoferowano mi rowniez montaz, na co przystalem z ochota.
    Panowie ze sklepu przyjechali i pomierzyli otwory, z lekkim (dwudniowym)
    opoznieniem drzwi byly w sklepie. Im blizej bylo do terminu przyjazdu drzwi,
    tym panowie ze sklepu byli mniej mili dla mnie, ale to tak tylko uwaga przy
    okazji. Tuz przed zaplata za drzwi okazalo sie, ze montazu dokonuje inna
    firma niz sprzedaje drzwi. Szef montazystow to bratanek szefa sklepu. No
    nic, drzwi zostaly zamontowane, ale kolejne wyprawki i wygladzanie scian
    zajely montazystom kolejne 3 wizyty u mnie. W koncu juz bylem tak sprawa
    zmeczony, ze podczas odbioru po ostatniej wizycie juz nie mialem sil
    dokladnie sprawdzac (wiem, moj blad).
    Wieczorem tego dnia, kiedy zaplacilem w koncu za drzwi, kiedy poszedlem
    sie wykompac, zauwazylem, ze dwie z trzech listew na drzwiach lazienkowych
    maja inny odcien niz ta trzecia oraz listwy na innych drzwiach. Kiedy
    zadzwonilem do montazysty (NB: na wizytowce zostawionej przez niego jest
    jeszcze inna nazwa firmy niz dwie poprzednio wspomniane) nawet sie nie
    zdziwili moja uwaga - znaczy, ze wiedzial. Powiedzial, ze zamowi wlasciwe
    listwy i zamontuje mi je.
    Potem, chcac rozladowac moja zlosc, zadzwonilem jeszcze do szefa sklepu,
    czyli stryja szefa montazystow, zeby dodatkowo narobic szumu. No i ten szef
    sklepu najpierw nie chcial uwierzyc, ale potem sie skontaktowal z tym swoim
    bratankiem i stwierdzil, ze bratanek sie przyznal, ze zle mu sie przycielo
    listwy i sobie wymienil na pierwsze lepsze w magazynie i nikogo o tym nie
    poinformowal.

    I moje pytanie: obaj panowie powiedzieli mi, ze maja 21 dni na
    zalatwienie reklamacji. Czy to prawda, czy maja 14 dni? Czy chodzi o dni
    kalendarzowe czy robocze? Czuje sie oszukany, bo montazysci rozporzadzili
    moim mieniem (bo te listwy przeciez kupilem wczesniej od innej od nich
    firmy, czyli od sklepu) bez mojej wiedzy i zgody. No i kit chcieli mi
    wcisnac, bo nic o tym nie powiedzieli. Co moge im jeszcze zrobic?

    pozdrawiam

    Jacek Szymanski

  • 2. Data: 2002-12-11 10:43:58
    Temat: Re: Montaz drzwi
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Szymanski" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:at6v51$me7$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > firmy, czyli od sklepu) bez mojej wiedzy i zgody. No i kit chcieli mi
    > wcisnac, bo nic o tym nie powiedzieli. Co moge im jeszcze zrobic?

    Jeżeli chodzi o reklamację to 14 dni roboczych, nie pamiętam
    teraz dokładnie jakie warunki muszą być spełnione (chyba sprowadzenie
    elementów jeżeli jest wymagane), to może to się przedłużyć do 21 dni.
    Tak że mają prawo do 21 dni ale przy określonych warunkach, ale nie
    chcę teraz zgadywać jakich, zresztą w gwarancji którą otrzymałeś powinna
    być o tym mowa.
    Wiesz jeżeli chodzi teraz o walkę, to popieram walkę z nieuczciwością
    i kiepskimi wykonawcami, ale sam mówisz że masz dosyć już tego remontu,
    więc myślę że teraz nie powinieneś zbytnio ich wkurzać ponieważ jesteś
    teraz zależny od nich, a gdy będą złośliwi to mogą ci odwlec to tak, że
    może będziesz musiał znów reklamować. Sam zrobiłem podobnie jak Ty z oknem,
    czekałem chyba 1,5 miesiąca. Miałem wyjście, zgłosić się do sądu konsumenta,
    ale co to by mi dało, stracił bym czas, sprawa tak by się pewnie wlokła że
    naprawa nie była by zrealizowana w ciągu 1,5mc tylko 3 lub 4.
    Ja nie miałem tyle energii żeby walczyć z nimi, ale jeżeli ty masz
    to bardzo dobrze. Życzę Ci powodzenia!!!

    Z mojego punktu widzenia byłbym stanowczy i grzeczny i cierpliwie przeczekał
    ten czas określony w gwarancji (nie masz aż tak źle, u Ciebie to ma
    znaczenie estetyczne
    ale drzwi z tego co piszesz nadają się do użytku, ja natomiast w letnie
    upały nie mogłem
    otworzyć okna ;))) ).
    A jedyne co bym zrobił, to w gronie znajomych sąsiadów i rodziny
    przeprowadził antyreklamę,
    dotyczącą tej firmy i nigdy więcej nie skorzystał z ich usług. Przy takim
    podejściu do klienta
    pewnie długo i tak nie pociągną.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 3. Data: 2002-12-11 11:46:35
    Temat: Odp: Montaz drzwi
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Darek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at74s6$43$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Tak że mają prawo do 21 dni ale przy określonych warunkach, ale nie
    > chcę teraz zgadywać jakich, zresztą w gwarancji którą otrzymałeś powinna

    14 dni w sytuacjach utrudniajacych wykonanie w tym okreslonym czasie za
    zgoda osoby uprawnionej moga wydłuzyc do 21

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-12 04:05:41
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > 14 dni w sytuacjach utrudniajacych wykonanie w tym okreslonym czasie za
    > zgoda osoby uprawnionej moga wydłuzyc do 21

    To tym razem ja spytam - podstawa prawna?

    KG

  • 5. Data: 2002-12-12 15:55:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > To tym razem ja spytam - podstawa prawna?

    rozporządzenie Rady Ministrów z 2002 r.w sprawie szczególnych warunków
    zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a
    konsumentami.
    rozdz.4 § 19.1 , §19.4

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-12 19:50:57
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]

    > rozporządzenie Rady Ministrów z 2002 r.w sprawie szczególnych warunków
    > zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a

    no to chyba czytać nie potrafię, bo o konieczności zgody na wydłużenie
    terminu do 21 dni jakoś nie mogę się doczytać ;)

    KG

  • 7. Data: 2002-12-12 21:08:41
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > no to chyba czytać nie potrafię, bo o konieczności zgody na wydłużenie
    > terminu do 21 dni jakoś nie mogę się doczytać ;)

    to już nie mój problem

    Sandra