  • 1. Data: 2006-08-09 22:22:22
    Temat: Mój jedyny majątek
    Od: i...@w...pl

    Dom i działka po rodzicach, sprawy spadkowe się odbyły - ostatnia
    niedawno. Nie ma podziału nieruchomości ani wydzielonych lokali -
    jest współwłasność.
    Trzech współwłaścicieli, jeden z nich - główny. Dwóch
    współwłaścicieli (w tym główny) chcą sprzedać całość, trzeci
    (ja - udział 1/4) nie chce.
    Ten trzeci (ja) nie ma innego majątku/mieszkania, gdyż wszystko w
    jego małżeństwie należy do męża, który otrzymał to od swoich
    rodziców w darowiźnie - w KW widnieje tylko mąż.
    Pytania:
    Czy można trzeciego (mnie) zmusić do sprzedaży odziedziczonego
    majątku?
    Czy trzeci (ja) zapłaci pełny podatek od spadku, jeśli nie ma/nie
    jest posiadaczem innego mieszkania/nieruchomości , ale nie jest
    zameldowany w nieruchomości spadkowej?
    Czy wobec nieposiadania innego mieszkania/nieruchomości trzeci (ja) ma
    prawo pierwokupu?
    Czy wobec nieposiadania żadnych dochodów (nie pracuje) trzeci może
    spłacać tamtych z dochodów męża (mąż oczywiście się
    deklaruje)?