  • 1. Data: 2006-06-23 10:38:16
    Temat: Mieszkanie i TBS - czy ktos moze pomoc/naprowadzic ?
    Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl>

    Hej,

    Mam pewien problem - zreszta nie tylko ja ale i wiele innych rodzin z mojego
    TBS'u - kwestia dotyczy obowiazku zapewnienie dostawcy ciepla przez TBS.

    Sprawa wyglada nastepujaco :

    1. TBS - w ktorym mieszkamy - nie posiada wlasnej kotlowni a budynek nie
    jest podpiety do wezla cieplnego
    2. Pomieszczenie kotlowni jest wynajmowane operatorowi, ktory wstawil do
    niej kotly gazowe w leasingu (wlasnosc banku)
    3. Kazdy najemca posiada umowe o swiadczenie dostaw ciepla wlasnie z tym
    operatorem, z informacja iz wypowiedzenie umowy moze nastapic za stosownym
    miesiecznym powiadomieniem
    4. Operator ma dlugofalowa umowe najmu pomieszczenia od TBS'u.
    5. W wyniku dlugow operatora, jest winien >>100.000zl za dostawy gazu -
    spolka gazowa odciela doplyw gazu jakies trzy tygodnie temu.

    Na chwile obecna mozna powiedziec iz :

    - TBS umywa rece i jego nieoficjalnie malo interesuje go problem ze nie mamy
    cieplej wody a ze w zimie moze nie byc ogrzewania
    - nie ma szans na splate zadluzenia za gaz przez operatora, poniewaz
    podejrzewamy iz te pieniadze zostaly wyprowadzone ze spolki - placono tylko
    za leasing aby bank nie zajal tejze
    - nie ma mozliwosci instalacji nowej kotlowni ani podpiecia do wezla
    cieplnego w stosunkowo krotkim czasie tj. kwartal.

    Pytanie brzmi : czy sa jakies srodki/przepisy prawne ktore nakazuja TBS'owi
    obowiazkowo zapewnienie dostawcy ciepla dla mieszkancow w budynku
    wielorodzinnym?

    Jedyne co znalazlem to to, iz w prawie lokalowym z racji obnizenia standardu
    mieszkania (brak cieplej wody), mozna domagac sie obnizenia czynszu o 10% -
    co jest generalnie rzecz biorac malo istotne dla nas patrzac dlugofalowo.

    Sprawa jest generalnie bardzo powazna, poniewaz mowiac krotko - najemcy malo
    moga a TBS ma wszystko w d****.

    Jedyne co mi do glowy przychodzi to "nielegalny strajk" w formie nieplacenia
    gremialnie czynszu TBS'owi - byc moze utrata plynnosci finansowej moze kogos
    otrzezwic i zmusi do podjecia krokow majacych na celu wprowadzenie nowego
    operatora.

    Ktos moze pomoc, jak mozna tego typu sprawe rozwiazac lub za co sie chwycic?

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc/sugestie, nie tylko w moim imieniu.

    Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
    ICQ:54914949 | GG:17979