  • 21. Data: 2002-01-21 07:31:30
    Temat: Re: Masa spadkowa
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Kaja wrote:

    > Pracuj, wpłacaj swoje pieniażki na konto, to też będziesz miał zachowek...Swój
    > własny. ;-P
    >
    > Osoba, której byly pieniądze miała prawo rozporządzać swoim dobrem, a pasożyci,
    > łasy na cudze to niech się teraz sądzą, a nawet pozabijają wzajemnie z
    > chciwości.
    >
    > --
    > Kaja

    Nie osadzaj za szybko.

    Zachowek jest po to wlasnie, zeby zabezpieczyc byt spadkobiercow
    ustawowych pominietych w testamencie.

    Poza tym wiem co mama by zrobila z majatkiem gdyby nie odeszla tak
    szybko.

    Gdybys zostala na lodzie bez srodkow do zycia, a wlasny ojcie dysponujac
    majatkiem 7-cyfrowym (wypracowanym w pocie czola obojga rodzicow i z
    moja pomoca, bo jako kilkunastoletnie dziecko pracowalem nieraz w ich
    zakladzie od 4 rano) nie pomaga ani na jote, to inaczej bys mowila. A
    jezeli bys widziala, ze majatek wybracowany w trojke z rodzicami jest
    przez ojczyma rozdawany osobom trzecim, ktore swobodnie na nim zeruja,
    to bys zupelnie wyszla z siebie.

    Pozdrawiam i nie zycze sytuacji w jakiej ja teraz jestem.

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    "Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego

  • 22. Data: 2002-01-21 12:20:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Janusz 'Kali' Kaliszczak" [...]
    > Zachowek jest po to wlasnie, zeby zabezpieczyc byt spadkobiercow
    > ustawowych pominietych w testamencie.

    POMINIETYCH.
    A wiec testament byl i zostal Pan pominiety.
    Cos musialo mama powodowac, ze Pana pominela.

    > Poza tym wiem co mama by zrobila z majatkiem gdyby nie odeszla tak
    > szybko.

    Jesli napisala testament, to chyba pan nie wie.

> [...]
    > jezeli bys widziala, ze majatek wybracowany w trojke z rodzicami jest
    > przez ojczyma rozdawany osobom trzecim, ktore swobodnie na nim zeruja,

    Spokojnie.
    Wiec umarl Ojciec i pominal Pana w testamencie.
    Potem umarla Mama i tez pominella...

    Moze jest jeszce czas upomniec sie o zachowek po ojcu
    (a moze o spadek ?)

    Boguslaw

  • 23. Data: 2002-01-21 12:40:26
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > "Janusz 'Kali' Kaliszczak" [...]
    >
    > POMINIETYCH.
    > A wiec testament byl i zostal Pan pominiety.
    > Cos musialo mama powodowac, ze Pana pominela.

    tak, zalozenie bylo, ze po smierci jednego z rodzicow jest do spadku
    powolywany drugi, a ja w kolejnosci po nim (jezeli nie bedzie mogl lub
    chcial). Ojciec sie wywiazal z wszystkiego poza deklaracjami
    wczesniejszymi o wspolzarzadzaniu majatkiem. innymi slowy zostalem
    pozbawiony tego co obiecywali oboje.

    inna sprawa, ze testament w tym brzmieniu jaki byl odczytany pochodzil
    sprzed 10 lat ponad, a zmienilo sie naprawde wiele.

    > Jesli napisala testament, to chyba pan nie wie.

    wiem.
    > Spokojnie.
    > Wiec umarl Ojciec i pominal Pana w testamencie.
    > Potem umarla Mama i tez pominella...

    mama umarla. ojciec (ojczym gwoli scislosci) wzial wszystko i odcial
    dostep do majatku po mamie.
    niby jest testament, ze dziedzicze po nim (kiedys tam) wszystko, ale
    patrzac na rozwoj wypadkow nie bedzie co dziedziczyc...

    > Moze jest jeszce czas upomniec sie o zachowek po ojcu
    > (a moze o spadek ?)

    wolalbym jednak z nim wspolpracowac, ale sytuacja zmusza do walki o swoj
    ulamek i rozejscie sie drog.

  • 24. Data: 2002-01-21 13:07:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Janusz 'Kali' Kaliszczak" [...]

> [...]
    >
    > inna sprawa, ze testament w tym brzmieniu jaki byl odczytany pochodzil
    > sprzed 10 lat ponad, a zmienilo sie naprawde wiele.

    To znaczy ze w testamencie bylo napisane, ze majatek odziedziczony przez
    Ojczyma po mamie
    ma potem przypasc Panu?

    To o to teraz trzeba zapytac fachowcow - ja nimnie jestem.
    czy mozna jakos ew. zabezpieczyc te czesc po mamie,
    ktora miala przypasc Panu.

    Boguslaw

  • 25. Data: 2002-01-21 13:39:27
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >
    > To o to teraz trzeba zapytac fachowcow - ja nimnie jestem.
    > czy mozna jakos ew. zabezpieczyc te czesc po mamie,

    to juz wiem. nalezy sie zachowek i tyle.
    na jego podstawie ojciec nie moze mnie wydziedziczyc.

    sprawa jest tylko taka co mu moze grozic za ujawnienie w sadzie ze
    swiadomie zartail pokazna kwote przed sadem.

    naswietle jeszcze raz:

    mama dostaje ataku, umiera, reanimuja ja, jest 10 dni w spiaczce, a
    potem nastepuje ostateczny zgon.
    ojciec (mowiac mi o tym otwarcie) jezdzi po bankach i wybiera wszystkie
    pieniadze na kontach mamy na ktore mial upowaznienia, zeby US sie o nich
    nie dowiedzial. KWOTY Z POZOSTALYCH (nioedostepnych dla siebie) KONT
    NORMALNIE DEKLARUJE W MASIE SPADKOWEJ I PLACI OD NICH PODATEK SPADKOWY.
    ale teraz kiedy mam dochodzic zachowku OFICJALNA masa spadkowa jest o te
    wybrane ktowt mniejsza, a to nie jest bagatelna suma, ale spory procent
    majatku. i co teraz ?

  • 26. Data: 2002-01-22 06:52:58
    Temat: Odp: Masa spadkowa
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale teraz kiedy mam dochodzic zachowku OFICJALNA masa spadkowa jest o te
    > wybrane ktowt mniejsza, a to nie jest bagatelna suma, ale spory procent

    Sprawa o podział spadku była?
    To co mówisz można 'wyciągnąć' na takiej sprawie (pisałam już o mechaniźmie
    doliczania i zaliczania darowizn).

    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie