  • Data: 2005-12-18 17:16:19
    Temat: Mafia paliwowa kupiła policjantów
    Od: can <h...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zycie Warszawy:

    Mafia paliwowa kupiła policjantów

    Co najmniej 200 tys. zł łapówek przyjęli od członków mafii paliwowej
    naczelnicy wydziałów przestępczości gospodarczej z Poznania i Leszna.
    Wczoraj obaj zostali aresztowani.

    Funkcjonariusze wzięli pieniądze odstępując od aresztowania jednego z
    paliwowych oszustów. Wiadomo, że za sprawą naczelników przez wiele
    miesięcy nie można było skutecznie uderzyć w wielkopolski odłam mafii.

    Z kolei krakowska prokuratura zdobyła dowody na korupcję innych
    funkcjonariuszy. Mieczysław Kluk, były szef śląskiej policji, został
    oskarżony o przyjęcie 700 tys. zł łapówki od mafii paliwowej. Generał
    informował szefów mafii paliwowej o postępach śledztwa i kilkakrotnie
    nakazał swoim podwładnym odstąpić od kontroli transportów z paliwem.

    Razem z generałem na ławie oskarżonych zasiądą dwaj oficerowie z
    wrocławskiej policji. - Przekazali mafii paliwowej tajne dokumenty i
    pomagali w zacieraniu śladów prowadzących do Mieczysława K. - mówi Jerzy
    Balicki, rzecznik krakowskiej prokuratury apelacyjnej.

    2005-12-17