  • Data: 2007-06-20 08:52:30
    Temat: Likwidacja parkingu przez spółdzielnię
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    Potrzebuję pomocy, ponieważ moja spółdzielnia pozbawiła miejsc parkingowych
    swoich członków. Od początku - stoją sobie 3 bloki i wzdłuż tych bloków
    znajdował sie parking, który służył tym mieszkańcom. Parking jest na osobnej
    działce. I niedawno spółdzielnia poinformowała mieszkańców, że mają opuścić ten
    parking, ponieważ spółdzielnia rozpoczyna tam budowę budynku garażowo-handlowo-
    mieszkalnego. Tymczasowo, by uniknąć od razu "rozlewu krwi" udostępniono
    pobliskie parkingi podziemne również należące do tej samej spółdzielni. Ale nie
    trwało to długo, bo już po 2 tygodniach mamy albo się wynosić, albo płacić za
    korzystanie z tych parkingów.
    I tutaj mam pytanie co można zrobić z tym fantem dalej. Niestety, w okolicy nie
    ma gdzie parkować, bo jest to gęsta zabudowa i problem parkowania istniał od
    zawsze, a teraz to już jest olbrzymi problem. Czy spółdzielnia ma prawo ot tak
    sobie wygonić wszystkich z parkingu? Przecież w ramach inwestycji zrealizowano
    budowę 3 bloków wraz z niezbędnymi miejscami parkingowymi (lata 80-te), a teraz
    jesteśmy tego pozbawieni.
    Oczywiście nie jest to pierwsza taka sprawa tej spółdzielni, bo wycięła już
    niejeden podobny numer swoim członkom. Budowę też rozpoczęli pomimo sprzeciwu
    walnego zgromadzenia i toczącego się postępowania w sądzie o odłączenie tych 3
    bloków ze spółdzielni.

    W moim odczuciu inwestor realizujący budowę nowego obiektu powinien zapewnić
    miejsca zastępcze, a nie chować głowę w piasek i pobierać za to jeszcze
    pieniądze.
    Czy mogę złożyć skargę w Powiatowym Inspektoracie nadzoru Budowlanego czy też
    zostanę spuszczony na drzewo jako nie strona?