  • 1. Data: 2003-03-04 10:17:05
    Temat: Licencje a uopaipa
    Od: "zeen" <z...@m...com>

    Witam!
    Znalazłem takie coś:
    Art. 66. 1. Umowa licencyjna uprawnia do korzystania z utworu w okresie
    pięciu lat na terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę,
    chyba że w umowie postanowiono inaczej.

    2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, prawo uzyskane na podstawie
    umowy licencyjnej wygasa.

    nie doczytałem sie ze nie dotyczy to oprogramowania jak równiez w zadnej
    licencji MS nie znalzlem miejsca gdzie "stanowi sie inaczej"

    cos przeoczylem

  • 2. Data: 2003-03-04 11:53:55
    Temat: Re: Licencje a uopaipa
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "zeen" <z...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > nie doczytałem sie ze nie dotyczy to oprogramowania jak równiez w zadnej
    > licencji MS nie znalzlem miejsca gdzie "stanowi sie inaczej"

    Dotyczy oprogramowania
    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2003-03-04 12:09:19
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Dotyczy oprogramowania
    > Pozdrawiam
    > Romek

    Czyli caly soft zakupiony przed 98 rokiem jest nielegalny (wygasla licencja)
    i trzeba go jeszcze raz kupic?

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 4. Data: 2003-03-05 19:06:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 4 Mar 2003 13:09:19 +0100), "Albercik"
    <l...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Czyli caly soft zakupiony przed 98 rokiem jest nielegalny (wygasla licencja)

    Wyglada że tak.

    >i trzeba go jeszcze raz kupic?

    Jak się da...

    Natomiast przeoczyłeś jeszcze jeden element:

    ~~~~~~~~~~~~
    >chyba że w umowie postanowiono inaczej.

    Czyli na przykład Niemiec mając laptopa z legalnym oprogramowaniem,
    wjeżdżając z nim do Polski może zostać na tej podstawie zatrzymany za
    posiadanie nielegalnego oprogramowania. Również Polak wracający z
    laptopem do kraju może zostać zatrzymany na granicy pod zarzutem
    wykorzystywania nielegalnego oprogramowania poza terenem swojej
    siedziby, a więc Polski.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-03-06 09:14:20
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Albercik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli caly soft zakupiony przed 98 rokiem jest nielegalny (wygasla
    licencja)
    > i trzeba go jeszcze raz kupic?

    Nie. Poniewaz najczescij umowa mówi ze licencja udzilona została na czas
    okreslony - XX lat , lub na czas niekoreslony.

    W takim przypadku przepis nei znjdze zastosowania. Przepis znajdzie
    zastosowanei gdy umowa licencji milczy co do okresu na jaki została udzilona
    licencja.
    Natomist co innego to moozliwisc wypowiedzenia umowy...
    Pozdrawiam
    Romek

  • 6. Data: 2003-03-06 10:48:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2003-03-06 16:42:37
    Od: "zeen" <z...@m...com>

    Użytkownik "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > W takim przypadku przepis nei znjdze zastosowania. Przepis znajdzie
    > zastosowanei gdy umowa licencji milczy co do okresu na jaki została
    udzilona
    > licencja.
    w EULA'i MS nie ma słowa o czasie:)))