  • 11. Data: 2007-04-01 06:47:43
    Temat: Re: "Laczenie biletow"
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    SQLwysyn napisał(a):
    > Skasowanie 2 biletów ze zniżką (zamiast 1 zwykłego) powoduje, że miasto
    > refunduje częsciowo przejazd 2 inwalidom uprawnionym do zniżki. Jest to
    > oczywiste nadużycie wspólnych pieniedzy więc jest dlatego zakazane. Jest
    > to podstawa do nałożenia opłaty podwyzszonej - i całkiem słusznie.

    bredzisz

    KG

  • 12. Data: 2007-04-01 06:52:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > bredzisz

    Mamy dziś zły humor :) ? Nie poznaję tego stylu ;)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 13. Data: 2007-04-01 08:37:46
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 01 Apr 2007 00:13:31 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zgaduje, ze dotyczy to procentowej wartosci calkowitej ceny biletu za
    > przejazd :) Wole wiedziec czym sie bronic w razie kontroli. Czyli, jesli
    > dobrze zrozumialem, kwartalny 50% + jednorazowy 50% = normalny przejazd
    > jednorazowy.

    A w jaki sposób sobie "obliczyłeś" że wartość kwartalnego wynosi 50% ?
    Przecież bilety długoterminowe (miesięczny, kwartalny) nie odpowiadają
    swoją "wartością" biletom "zwykłym".
    Chodzi mi o to że bilet miesięczny kosztuje np. 100zł a kwartalny już
    kosztuje 250zł. I jak policzysz że jeden przejazd z biletem miesięcznym to
    50% to z biletem kwartalnym ile? także 50% ?
    Po to są bilety długoterminowe tańsze od zwykłych by bardziej się
    kalkulowała nabywcy.
    Nie ma prostego przelicznika ile kosztuje przejazd przy zastosowaniu
    miesięcznego a ile przejazd z kwartalnym.

    Zresztą - w ogóle nie rozumiem po co kombinujesz - bilet miesięczny jest na
    "okres" wystawiony a nie na "ilość" przejazdów. To samo z kwartalnym.

  • 14. Data: 2007-04-01 08:58:10
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    SQLwysyn napisał(a):

> [...]
    > oczywiste nadużycie wspólnych pieniedzy więc jest dlatego zakazane. Jest
    > to podstawa do nałożenia opłaty podwyzszonej - i całkiem słusznie.

    Tak jest tylko w kolejkach SKM. Tam faktycznie trzeba mieć bilety bez
    różowego paska, jeśli jedzie się bez zniżki.
    I ciekawostka- jeśli ktoś ma zniżkę 100% to powinien "nabyć" bilet o
    wartości 0zł (są takie).

    W autobusach taka zasada nie obowiązuje.

    CO do łączenia biletów okresowych i jednorazowych- w każdym mieście może
    być inaczej, ale na ogół jest to zabronione.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 15. Data: 2007-04-01 08:59:50
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    SDD napisał(a):

    > Poza tym w taryfach przewoznikow moze byc cos takiego jak zroznicowanie na
    > bilety normalne i ulgowe 50%, przy czym 2 bilety 50% nie rownaja sie 1
    > normalnemu, gdyz chodzi o to, by odpowiednio ustalic wysokosc dofinansowania
    > z budzetu w ramach ulg ustawowych.

    W autobusach w tak skrupulatne rozliczanie biletów ulgowych nikt się nie
    bawi.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 16. Data: 2007-04-01 09:55:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-04-2007 o 10:37:46 Artur <s...@r...pbz> napisał(a):

    > A w jaki sposób sobie "obliczyłeś" że wartość kwartalnego wynosi 50% ?
    > Przecież bilety długoterminowe (miesięczny, kwartalny) nie odpowiadają
    > swoją "wartością" biletom "zwykłym".

    To rozumiem, ze na bilecie kwartalnym wcale nie mozna jezdzic? Albo
    podzielic sobie wartosc kwartalnego przez jednorazowego (ok. 70) i tylko
    tyle razy jezdzic - bo taka jest wartosc tego biletu.

    Na bilet jest znizka 50%. Zazwyczaj zalapuje sie na ta znizke. Przez jeden
    dzien - nie. Takim biletem oplace wylacznie polowe mojego przejazdu.
    Biletem jednorazowym oplace druga polowe przejazdu. W ten sposob caly
    przejazd jest oplacony.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 17. Data: 2007-04-01 10:14:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-04-2007 o 00:45:42 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    napisał(a):

    > Nie sądzę.
    > Z taryfy ZTM: Pasażer może dowolnie łączyć nominały biletów
    > jednorazowych, dobowych, trzydniowych, tygodniowych w ramach jednego
    > rodzaju biletów, by uzyskać obowiązującą opłatę za przejazd.
    > Nie ma slowa o kwartalnym czy miesięcznym.

    Czyli nie zabrania laczenia biletow jednorazowych z kwartalnymi :)

    Kurcze, to jest loteria ;) Kupic dwa bilety normalne, zaryzykowac dwie
    oplaty manipulacyjne, zaryzykowac nieprzyjecie wezwania do zaplaty (co tez
    laczy sie z oplaceniem oplaty manipulacyjnej).

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 18. Data: 2007-04-01 10:25:03
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 01 Apr 2007 11:55:50 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > To rozumiem, ze na bilecie kwartalnym wcale nie mozna jezdzic?

    A gdzie napisałem takie twierdzenie?

    > Albo podzielic sobie wartosc kwartalnego przez jednorazowego (ok. 70) i tylko
    > tyle razy jezdzic - bo taka jest wartosc tego biletu.

    Dzielić to sobie możesz - ale np. łożę ;)
    Na pewno nie bilet okresowy (miesięczny, kwartalny).

    > Na bilet jest znizka 50%.

    To masz bilet okresowy ze zniżą.

    > Zazwyczaj zalapuje sie na ta znizke.

    Co to znaczy "załapuje się"?
    Albo masz prawo do zniżki albo nie masz.
    Jeżeli prawo do korzystania ze zniżki "wygadałoby" w trakcie okresu na jaki
    został zakupiony bilet, to bez sensu i logiki byłby zakup takiego biletu -
    po prostu wyrzuciłbyś kasę w błoto. Jako przykład:
    - korzystasz z ulgi bo jesteś uczniem i kupujesz ulgowy bilet kwartalny na
    okres czerwiec-sierpień (przy założeniu że na koniec czerwca następuje
    koniec nauki, kończysz szkołę).
    W takim przypadku logicznym i sensownym byłoby zakupienie biletu
    miesięcznego (na czerwiec tylko).

    > Przez jeden dzien - nie.

    Łapiesz się na ulgowe przejazdy na jeden dzień?
    Co to za przypadek? :/

    > Takim biletem oplace wylacznie polowe mojego przejazdu.

    Nie. Bilet okresowy nie określa ilości przejazdów (nawet ulgowy). Określa
    *okres* w jakim możesz korzystać ze środka komunikacji (w Twoim przypadku
    nawet ulgowego).

    > Biletem jednorazowym oplace druga polowe przejazdu.

    Nie. Ze względu na brak możliwości określenia że z biletu okresowego
    tyle-a-tyle przypada na jeden przejazd.

    > W ten sposob caly przejazd jest oplacony.

    Eeee - tak Ci się tylko wydaje.

    Policz sobie:
    - bilet jednorazowy: 3zł
    - bilet miesięczny: 90zł
    - bilet kwartalny: 250zł

    Idąc Twoim tokiem "dzielenia" to w przypadku biletu miesięcznego - możesz
    przejechać 30 razy trasę - prawda?
    W przypadku biletu kwartalnego - przejazdów miałbyś ~83.
    I jak teraz to podzielisz dalej. Wszak bilety okresowe umożliwiają
    przejazdy zarówno "tam" jak i "z powrotem". Musiałbyś więc te swoje
    wyliczenia dodatkowo podzielić przez dwa ..... ;)
    Idąc dalej .... jeżeli są przesiadki .... :)))

    Twoje wyliczenia nie mają sensu bo i tak nie zrobisz tego "łączenia" biletu
    okresowego z jednorazowym.

  • 19. Data: 2007-04-01 10:30:53
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 01 Apr 2007 12:14:50 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Czyli nie zabrania laczenia biletow jednorazowych z kwartalnymi :)

    Zabraniać nie zabrania, ale nie ... umożliwia. Idź się przewietrzyć chłopie
    - pogoda ładna, słonecznie ... ;)

    Masz problem z logiką.
    Maciek wskazał Ci zapis który wskazuje jakie bilety *można* łączyć - a ty
    dalej swoje ... o kwartalnych.

  • 20. Data: 2007-04-01 13:38:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-04-2007 o 12:25:03 Artur <s...@r...pbz> napisał(a):

    > A gdzie napisałem takie twierdzenie?

    A gdzie napisalem, ze to ty tak twierdzisz?

    > Co to znaczy "załapuje się"?
    > Albo masz prawo do zniżki albo nie masz.

    Przez cale 4 lata studiow bylem uprawniony do kozystania z tej znizki.
    Przez jeden dzien nie bede - zapomnialem o podstemplowaniu legitymacji.

    > Łapiesz się na ulgowe przejazdy na jeden dzień?
    > Co to za przypadek? :/

    Dokladnie na odwrot - przez jeden dzien sie nie lapie.

    > Nie. Bilet okresowy nie określa ilości przejazdów (nawet ulgowy). Określa
    > *okres* w jakim możesz korzystać ze środka komunikacji (w Twoim przypadku
    > nawet ulgowego).

    A kto mowil o ilosci? Chodzi o wartosc. To tak jakby na list mozna bylo
    nakleic tylko jeden znaczek. A ty przyklejasz piec - jeden za zlotowke i
    cztery za 5 groszy. Wydaje mi sie, ze kwartalny bilet 50% oznacza oplacone
    przejazdy w okresie waznosci biletu o wartosci 50% ceny normalnego biletu
    (bez wzgledu na ilosc przejazdow).

    > Nie. Ze względu na brak możliwości określenia że z biletu okresowego
    > tyle-a-tyle przypada na jeden przejazd.

    A po jaka cholere ma cos przypadac na jeden przejazd? Przyapada na dowolna
    ilosc przejazdow w okresie 90 dni od "skasowania" biletu. Pokrywa 50%
    normalnej ceny biletu.

    > Idąc Twoim tokiem "dzielenia".
    To nie jest moj tok dzielenia. To nie ja zaproponowalem system
    przeliczania kwartalnego na pojedyncze przejazdy.

    > Twoje wyliczenia nie mają sensu bo i tak nie zrobisz tego "łączenia"
    > biletu okresowego z jednorazowym.

    Dlaczego? Nie widze przeciwwskazan.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.