  • 1. Data: 2005-12-15 06:09:19
    Temat: Kupno/sprzedaż samochodu - jak to jest w praktyce?
    Od: "Butch Coolidge" <m...@N...PRZYSYLAJ.MI.MAILI.pf.com>

    Witam,

    Jestem zainteresowany kupnem samochodu od znajomego, jednak jeszcze nigdy
    nie miałem do czynienie z wiążącymi się z tym procedurami. Nie miałem
    dotychczas na siebie zarejstrowanego pojazdu, choć prawo jazdy posiadam ;-)

    Jak wygląda cały proces?

    Samochód jest zarejestrowany, ma założone tablice. Jakie dokumenty muszę
    podpisać, gdzię z tym udać, jakie koszty biurokratyczne ponoszę? Co jeśli
    samochód ów miałbym za jakiś czas drożej sprzedać - płacę podatek?

    Wydaje się być to zupełnie proste, ale jednak...

    Pozdrawiam,
    B.C.

  • 2. Data: 2005-12-15 11:21:31
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Butch Coolidge wrote:

    > Witam,
    >
    > Jestem zainteresowany kupnem samochodu od znajomego, jednak jeszcze nigdy
    > nie miałem do czynienie z wiążącymi się z tym procedurami.
    > B.C.
    Na pl.misc.samochody odpowiedzą Ci nie tylko z detalami ale również
    otrlzymasz rady jak nie dac sie wykiwać.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 3. Data: 2005-12-15 15:56:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Butch Coolidge" <m...@N...PRZYSYLAJ.MI.MAILI.pf.com> napisał:

    >Samochód jest zarejestrowany, ma założone tablice. Jakie dokumenty muszę
    >podpisać, gdzię z tym udać, jakie koszty biurokratyczne ponoszę?
    Zawierasz umowe kupna sprzedaży, opłacasz podatek od niej w urzędzie
    skarbowym (2% wartości), zgłaszasz sie do wydz. komunikacji ( w ciagu
    30 dni) w celu zmiany wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Ważne, abyś
    otrzymał umowę ubezpieczenia OC od sprzedającego. Masz czas 30 dni, na
    złożenie wypowiedzenie do TU, jesli nie chcesz z niej korzystać, tylko
    po co, skoro masz już ją opłaconą ;-)

    Artur Golański

  • 4. Data: 2005-12-15 21:50:40
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Zawierasz umowe kupna sprzedaży, opłacasz podatek od niej w urzędzie
    > skarbowym (2% wartości),

    A jak pojazd jest wart 999 zl ?

    zgłaszasz sie do wydz. komunikacji ( w ciagu
    > 30 dni) w celu zmiany wpisu w dowodzie rejestracyjnym.

    Ja zawsze myslalem, ze wystawiaja czasowke.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 5. Data: 2005-12-16 16:00:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "+r-m-k+" <r...@o...pl> napisał:

    >Ja zawsze myslalem,
    A zostałeś już myśliwym ? ;-)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-12-16 21:33:15
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    > A zostałeś już myśliwym ? ;-)

    Nie smiec listy...cos Ci to przypomina ? ;P

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 7. Data: 2005-12-17 11:39:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "+r-m-k+" <r...@o...pl> napisał:

    >Nie smiec listy...cos Ci to przypomina ? ;P
    Facet czep się tramwaju, nie mnie ! Nie masz lepszego kumpla ?
    Jeśli dobrze poczytasz, to stwierdzisz, że ja na zadanie pytanie,
    narazie jako jedyny, odpowiedziałem. Ty dotychczas nie napisałes nic
    sensownego w tym temacie. Czas może to zmienić. Pisz jeśli znasz
    odpowiedź lub czytaj (zamiast smiecić) to co napisali ci co wiedzą.
    EOT

    Artur Golański