  • 81. Data: 2017-08-29 11:24:37
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:oo35o0$knk$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-08-29 o 09:30, Wojtek pisze:

    >Czyli ostatecznym dowodem zawarcia umowy byłby nie akt notarialny,
    >tylko jakiś sporny świstek z potwierdzeniem wpłaty.

    Chyba wierzymy bankom ?

    A jak nie wierzymy, to zrobmy depozyt sadowy w wydziale ksiag
    wieczystych :-)

    >I właśnie z uwagi na porządek i dobrą wiarę ksiąg wieczystych chce
    >się uniknąć takich niejednoznaczności i sporów. Sprzedałeś, to
    >sprzedałeś.

    Ale pomijajac zasade "kasa-stoł", to powyzsze nic nie rozwiazuje.
    Proponujesz hipoteke na rzecz kupujacego ... i co - jej likwidacja na
    podstawie spornego swistka ?

    >Jeśli masz wątpliwości, albo nie umiesz się zabezpieczyć, to nie
    >sprzedajesz na kredyt.

    I zostajesz obrabowany po wyjsciu od notariusza, albo okazuje sie
    papierki sa falszywe, albo przelew znika ...

    J.

  • 82. Data: 2017-08-29 11:26:09
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 10:49, Marek pisze:

    > Nie słyszałeś o przypadkach, gdzie dowód wpłaty (np. spłaty zadłużenia)
    > dla sądu nie ma żadnego znaczenia w ocenie stanu faktycznego,  który
    > stwierdza przez odpowiedź  "nie" wierzyciela na pytanie sądu czy dłużnik
    > spełnił zobowiązanie. To że dłużnik ma dowód zapłaty (przelew bankowy) a
    > wierzyciel kłamie sąd ignoruje.

    Sąd nie może zażądać wyciągu bankowego, od banku, by mieć pewność czy
    wpłata była czy nie? Bo strony, faktycznie, mogą mówić różnie.

    Krótko mówiąc: mając dowód wpłaty można to zweryfikować jego
    autentyczność w banku.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 83. Data: 2017-08-29 11:26:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:17, J.F. pisze:

    > Krotkie googlanie jakos nie chcialo odkryc takiej mozliwosci/porady itp.
    > Dziwne. Moze sie nie da ? Widzieles choc jeden taki przypadek ?

    Leczysz też się przez google?
    I potem dziwisz się, że pozostajesz ignorantem?

    > A wydawaloby sie, ze tak typowa czynnosc nie wymaga pomocy prawnika.
    > A jesli wymaga ... to do d* z takim prawem.

    No jasne. Grypę też można samemu sobie wyleczyć.
    Jakie to polskie.

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2017-08-29 11:28:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:24, J.F. pisze:

    > Chyba wierzymy bankom ?

    "nie wymaga podpisu ani stempla"? Nie, nie wierzymy.

> [...]

    > I zostajesz obrabowany po wyjsciu od notariusza, albo okazuje sie
    > papierki sa falszywe, albo przelew znika ...

    Są przelewy wewnątrzbankowe natychmiastowe. Wymyślasz problemy od czapy,
    w dodatku oczekujesz, aby całe prawo nastawiło się na leczenie twojej
    paranoi.

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2017-08-29 11:34:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Leczysz też się przez google?
    >I potem dziwisz się, że pozostajesz ignorantem?

    >No jasne. Grypę też można samemu sobie wyleczyć.
    >Jakie to polskie.

    Tak prawde mowiac ... grype jak najbardziej leczysz sam.
    Na grype nie ma lekarstwa.

    Ale to trzeba odwaznego lekarza lub googla :-)

    J.

  • 86. Data: 2017-08-29 11:34:27
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:28, Liwiusz pisze:

    > "nie wymaga podpisu ani stempla"? Nie, nie wierzymy.

    To oczywiście jest chore. A gdyby był dokument bankowy z pieczątkami,
    podpisami?

    > Są przelewy wewnątrzbankowe natychmiastowe. Wymyślasz problemy od czapy,
    > w dodatku oczekujesz, aby całe prawo nastawiło się na leczenie twojej
    > paranoi.

    Wygląda na to, że przelew wewnątrzbankowy jest ok. Odroczone płatności
    są słabe dla sprzedającego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 87. Data: 2017-08-29 11:40:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"nie wymaga podpisu ani stempla"? Nie, nie wierzymy.

    W przypadku spornym sad spyta bank bezposrednio, albo wezwie prezesa
    na swiadka, to juz chyba godne uwierzenia.

    Gorzej jak sie dowie, ze pieniadze wplynely, a klient nastepnego dnia
    przelal do innego banku,

    >Są przelewy wewnątrzbankowe natychmiastowe. Wymyślasz problemy od
    >czapy, w dodatku oczekujesz, aby całe prawo nastawiło się na leczenie
    >twojej paranoi.

    Mowisz ze paranoja ?
    https://www.money.pl/forum/czy-mozna-cofnac-przelew-
    -t605230.html

    Tez mi to pachnie paranoja ... ale czy na pewno moja ?

    J.

  • 88. Data: 2017-08-29 11:45:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Są przelewy wewnątrzbankowe natychmiastowe. Wymyślasz problemy od czapy,
    > w dodatku oczekujesz, aby całe prawo nastawiło się na leczenie twojej
    > paranoi.

    1) musisz mieć konto w tym samym banku
    2) natychmiastowe to one są, jeśli robisz w siedzibie banku, jeśli
    robisz zewnętrznie (np przez internet) to one mogą być co najwyżej
    prawie natychmiastowe, ale mogą być, bo to jest normalne zlecenie,
    obrabiane na bieżąco przez system (jeśli operacje przetwarzania przez
    system jest włączona i nie przeciążona).
    3) przy większych sumach, często są wstrzymywane przez system (zdarzyło
    mi się) i wykonywane są do Ciebie telefony, czy rzeczywiście taka kwota
    winna wpłynąć na Twoje konto (to samo z wypływem) więc operacja
    'natychmiastowa' nagle wydłuża się i może potrwać...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 89. Data: 2017-08-29 11:46:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 10:20, Marek pisze:

    > Nie, nahepszym byłoby, gdyby sprzedający z góry wpłacił kasę a dopiero
    > później umowa. Jak nie wpłaci - nie ma umowy. Całą biurokrację upradzcza
    > to do minimum.

    Wpłaca, a umowa nie zostaje podpisana... I znowu mamy problem.
    I dodatkowo - operacja niemożliwa w przypadku kredytu hipotecznego.

    --
    http://polpodroznik.com

  • 90. Data: 2017-08-29 11:47:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:34, Wojtek pisze:

    > To oczywiście jest chore. A gdyby był dokument bankowy z pieczątkami,
    > podpisami?

    To też nie oznacza prawdziwości. Zaletą podpisu jest to, że czasem można
    "za rękę" złapać tego, kto sfałszował podpis. W przypadku samego wydruku
    jest to praktycznie niemożliwe.

    > Wygląda na to, że przelew wewnątrzbankowy jest ok. Odroczone płatności
    > są słabe dla sprzedającego.

    No widzisz, nie trzeba zmieniać prawa, tylko skorzystać z mózgu :)

    --
    Liwiusz