  • 41. Data: 2017-08-28 12:48:39
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 12:42, Kris pisze:

    > Pani z okienka nic sprzedającemu nie powie bo nie jest on stroną umowy. A jakby cos
    powiedziała to powinna szybko pożegnać się z pracą.

    To w jaki sposób bank dowiaduje się, że podpisano umowę kupna
    nieruchomości z kredytu od tego banku? Kto informuje bank?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 42. Data: 2017-08-28 12:56:13
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 12:23, ąćęłńóśźż pisze:

    > Do otwierającego wątek: w umowie masz słynny art. 777.

    Co mi da 777 w sytuacji gdy: kupujący ma mieszkanie (umowa notarialna) a
    potem: bank nie uruchomił kredytu (bo coś tam coś tam - jakieś
    niedopełnienie formalności przez kupującego). Co wtedy ma zrobić
    sprzedający, który jest bez mieszkania i bez pieniędzy?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 43. Data: 2017-08-28 12:59:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 12:56, Wojtek pisze:

> [...]
    > niedopełnienie formalności przez kupującego). Co wtedy ma zrobić
    > sprzedający, który jest bez mieszkania i bez pieniędzy?

    Wystąpić z roszczeniem o zapłatę do kupującego, zabezpieczeniem tego
    roszczenia jest ustanowiona na mieszkaniu hipoteka.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2017-08-28 13:05:24
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 12:59, Liwiusz pisze:
    > Wystąpić z roszczeniem o zapłatę do kupującego, zabezpieczeniem tego
    > roszczenia jest ustanowiona na mieszkaniu hipoteka.

    Kupujący zatem będzie mieszkał w swoim mieszkaniu z obciążoną hipoteką.
    Kiedy sprzedający dostanie pieniądze lub zwrot mieszkania?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 45. Data: 2017-08-28 13:12:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 12:48:41 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > To w jaki sposób bank dowiaduje się, że podpisano umowę kupna
    > nieruchomości z kredytu od tego banku?
    Od kredytobiorcy.
    > Kto informuje bank?
    Kredytobiorca.

  • 46. Data: 2017-08-28 13:16:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 13:05, Wojtek pisze:

    > Kupujący zatem będzie mieszkał w swoim mieszkaniu z obciążoną hipoteką.
    > Kiedy sprzedający dostanie pieniądze

    Jak kupujący zapłaci, albo jak komornik wyezgekwuje.

    > lub zwrot mieszkania?

    Zwrotu nigdy - chyba że sobie sprzedający kupi na licytacji komorniczej.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2017-08-28 13:32:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wniosek do sądu wieczystoksięgowego (z pominięciem sądu cywilnego z uwagi na właśnie
    art. 777)?
    Dobrze gdyby jakis prawnik sie wypowiedział ;-)

    -----

  • 48. Data: 2017-08-28 14:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Kupujący zatem będzie mieszkał w swoim mieszkaniu z obciążoną
    >hipoteką. Kiedy sprzedający dostanie pieniądze lub zwrot mieszkania?

    Moze w ogole dostac mieszkanie z powrotem, czy komornik musi
    przeprowadzic licytacje ?

    A mieszkanie bedzie puste, czy z lokatorem ? :-)

    J.

  • 49. Data: 2017-08-28 14:49:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Idź do notariusza to wyjaśnić.

  • 50. Data: 2017-08-28 15:11:38
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 13:12, Kris pisze:
    > Od kredytobiorcy.
    > Kredytobiorca.

    Czyli kupujący? A jak kupujący, po podpisaniu umowy notarialnej, nie
    poinformuje banku?

    Pozdrawiam,
    Wojtek