  • Data: 2009-09-08 07:06:57
    Temat: Kupno i zamiana mieszkań - czy możnauniknąć podatku?
    Od: "sindbad zeglarz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Proszę o poradę dla poniższej sytuacji.

    Za kilka miesięcy planujemy z narzeczoną ślub.
    Przed ślubem chciałbym kupić (mniejsze) mieszkanie dla teściów, w zamian za ich
    (większe) mieszkanie w którym zamierzamy później zamieszkać.

    Jak najlepiej przeprowadzić kupno i potem zamianę, tak aby nie trzeba było
    płacić podatku od darowizn, oraz aby mieszkanie po teściach stanowiło naszą
    (małżonków) wspólną własność?

    Czy w ogóle da się przeprowadzić taką operację (albo chociaż jej część) przed
    ślubem?

    Ponadto w przyszłości zamierzamy rozpocząć budowę domu i sprzedać mieszkanie. Po
    jakim czasie i na jakich zasadach można sprzedać to większe mieszkanie aby nie
    zostać obłożonym podatkiem 19%?

    Mogę podać więcej informacji, jeżeli to potrzebne albo napisałem coś niejasno.

    pozdrawiam
    S.