  • 1. Data: 2010-07-22 11:06:40
    Temat: Kto to jest lokator?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
    zmianie Kodeksu cywilnego:

    Art. 2
    1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    1) lokatorze - należy przez to rozumieć najemcę lokalu lub osobę
    używającą lokal na podstawie innego tytułu prawnego niż prawo
    własności,

    2) właścicielu - należy przez to rozumieć wynajmującego lub inną
    osobę, z którą wiąże lokatora stosunek prawny uprawniający go do
    używania lokalu,

    3) współlokatorze - należy przez to rozumieć lokatora, któremu
    przysługuje tytuł prawny do używania lokalu wspólnie z innym
    lokatorem,

    Czyli osoba zamieszkująca lokal bez tytułu prawnego tj. bez umowy
    lokatorem nie jest , ponieważ lokatorem jest "osoba ozywająca lokal na
    podstawie innego tytulu prawnego"?

  • 2. Data: 2010-07-22 13:00:55
    Temat: Re: Kto to jest lokator?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    VoyteG wrote:

> [...]
    >

    > Czyli osoba zamieszkująca lokal bez tytułu prawnego tj. bez umowy
    > lokatorem nie jest , ponieważ lokatorem jest "osoba ozywająca lokal na

    Tia, tylko jeszcze przydałaby się jakaś lista tych "innych tytułów
    prawnych", żeby coś z tego wynikało.

    Umowa wynajmu niekoniecznie wyczerpuje listę. Może się okazać że np.
    sama regulacja ustawowa zakazująca eksmisji z jakiegos tam powodu -
    jest także "innym tytułem prawnym".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2010-07-22 13:30:36
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 22 Lip, 15:00, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > Tia, tylko jeszcze przydałaby się jakaś lista tych "innych tytułów
    > prawnych", żeby coś z tego wynikało.

    Przieciez nie mozna przyjac, ze

    bez tytulu = inny tytul

  • 4. Data: 2010-07-22 13:47:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Massai pisze:

    > Umowa wynajmu niekoniecznie wyczerpuje listę. Może się okazać że np.
    > sama regulacja ustawowa zakazująca eksmisji z jakiegos tam powodu -
    > jest także "innym tytułem prawnym".

    To że nie można kogoś tam eksmitować nie tworzy po jego stronie żadnego
    tytułu do zajmowania lokalu.
    Inny tytuł prawny to po prostu inne umowy oraz ograniczone prawa
    rzeczowe. Co w tym jest trudnego ?

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-07-22 13:58:04
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 22 Lip, 15:47, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > To że nie można kogoś tam eksmitować nie tworzy po jego stronie żadnego
    > tytułu do zajmowania lokalu.

    Jest u ciekawy niuans, ze osoba nie posiadajaca tytulu, zgodnie z
    ustawowa definicja, nie jest lokatorem
    Zas uprawnienia okreslone dalej w tej ustawie przysluguja lokatorowi.

  • 6. Data: 2010-07-22 14:06:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    VoyteG pisze:

    > Jest u ciekawy niuans, ze osoba nie posiadajaca tytulu, zgodnie z
    > ustawowa definicja, nie jest lokatorem
    > Zas uprawnienia okreslone dalej w tej ustawie przysluguja lokatorowi.

    Ale co z tego ?
    To jak byś narzekał że ustawa prawo górnicze nie dotyczy rolników.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-07-22 17:02:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com
    VoyteG <V...@h...com> pisze:

    > Czyli osoba zamieszkująca lokal bez tytułu prawnego tj. bez umowy
    > lokatorem nie jest , ponieważ lokatorem jest "osoba ozywająca lokal na
    > podstawie innego tytulu prawnego"?
    Umowa najmu to nie jest jedyny tytuł prawny do zamieszkiwania lokalu.
    http://www.rp.pl/artykul/84539,271471_Co_to_jest_tyt
    ul_prawny_do_lokalu_mieszkalnego.html
    http://poradapodatkowa.pl/co_oznacza_tytul_prawny_lo
    kalu_jakie_dokumenty_swiadcza_posiadaniu_tytulu.html

    dwa pierwsze linki, qrdę...

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-07-22 17:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010, VoyteG wrote:

    > Jest u ciekawy niuans, ze osoba nie posiadajaca tytulu,

    Na 94,7% :| myślisz jednak o przypadkach posiadania tytułu,
    jedynie innego niż myślisz.

    > zgodnie z ustawowa definicja, nie jest lokatorem
    > Zas uprawnienia okreslone dalej w tej ustawie przysluguja lokatorowi.

    O ile dobrze rozumiem co chcesz powiedzieć (a nie napisałeś), to
    przeoczyłeś z poprzedniego postu Johnsona pozycję "prawa rzeczowe".
    Rozumiem że Wikipedii nie można polecać, ale jednak:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_rzeczowe

    ;)
    (patrz druga i ostatnia pozycja - wcale NIE WYNIKAJĄ z umowy,
    wynikają z faktów)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-07-23 10:28:03
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    est_tytul_prawny_do_loka...http://poradapodatkowa.pl
    /co_oznacza_tytul_prawny_lokalu_jakie_dokume...

    > dwa pierwsze linki, qrd ...

    Dokladnie to zapisane jest w ustawie "lokatorze - należy przez to
    rozumieć najemcę lokalu lub osobę
    używającą lokal na podstawie INNEGO tytułu prawnego niż prawo
    własności"

    Aby byc uznawanym za lokatora, osoba musi taki INNY tytul miec,
    inaczej nie jest lokatorem, wiec nie przysluguja jej prawa lokatora
    zapisane w ustawie.

    Nie można jednak przyjąć, ze osoba zajmująca lokal bez tytulu = inny
    tytul

  • 10. Data: 2010-07-23 14:50:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    j.googlegroups.com
    VoyteG <V...@h...com> pisze:

> [...]
    > zapisane w ustawie.
    > Nie można jednak przyjąć, ze osoba zajmująca lokal bez tytulu = inny
    Piszesz oczywistości - po co?
    Otrzymałeś linki, których chyba albo nie przeczytałeś, albo nie zrozumiałeś.
    Podałem ci je dlatego, że napisałeś bzdurę i abyś mógł się dowiedzieć jak
    jest naprawdę.

    --
    Jotte