  • 1. Data: 2004-02-05 15:42:59
    Temat: Kto pisze te ustawy ??
    Od: "sanek" <s...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie, nad którm głowi sie pół firmy. Musze wyliczyc ekwiwalent
    dotacji netto, która oblicza sie w idiotyczny sposób, ale mniejsza o to.
    Wystepuje w ustawie takie zwroty?

    "stopa dyskontowa" - stopę wykorzystywaną do dyskontowania, równą
    średniomiesięcznej stopie WIBOR dla sześciomiesięcznych kredytów z miesiąca
    poprzedzającego miesiąc, w którym udzielono pomocy;

    To jest jeszcze w miare jasne. Ja rozumiem ze jesli pomoc byla udzielona w
    wrzesniu to trzeba wziasc sdrdniomiesieczna stope WIBOR z sierpnia

    "stopa odniesienia" - stopę oprocentowania kredytów równą średniomiesięcznej
    stopie WIBOR dla sześciomiesięcznych kredytów, z miesiąca poprzedzającego
    dzień podjęcia decyzji o udzieleniu pomocy, powiększonej o 4 punkty
    procentowe;

    Ale tu juz sie pogubilem. Co to jest miesiac poprzedzajcy dzień podjecia
    decyzji. Jesli decyzja byla 26 czerwca. Mam trzy opcje
    - to bedzie maj, ale czemu to tak dziwnie nazwali, a nie jak poprzednio (w
    definicji stopy dyskontowej)
    -mozna to rozumiec jako czerwiec
    - i trzecia opcja mozna to rozumiec, jako sredniomiesieczna stopa od 26 maja
    (albo 25) do 25 czerwca, ale gdize tu jest poczatek i koniec miesiaca zeby
    to wyliczyc, i jak by to moza wyliczyc nie majac kalkulatorow jakie sa
    dostepne w necie.

    Jak ktos wie, to prosze bardzo o pomoc. Bo kazdy w firmie ma inna koncepcje,
    a jak mu sie zasugeruje to ja jeszcze zmienia.
    Bardzo licze na pomoc
    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2004-02-05 20:16:53
    Temat: Re: Kto pisze te ustawy ??
    Od: "Leszek M." <s...@p...pl>

    Użytkownik "sanek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zeby
    > to wyliczyc, i jak by to moza wyliczyc nie majac kalkulatorow jakie sa

    Średniomiesięczna stopa WIBOR liczona z 30 dni (miesiąc wg KC)
    poprzedzających dzień, w którym podjęto decyzję o udzieleniu
    pomocy...czyli 3 opcja.
    PZDR