  • 1. Data: 2005-12-05 23:05:09
    Temat: Kserowanie książki.
    Od: "fee" <f...@b...pl>

    Witam,

    nie mogliśmy dojść z kolegą do porozumienia w pewnej
    kwestii. Chodzi o kserowanie książek.

    Czy to legalne, jeżeli pożycze od kumpla książkę
    i skseruję ją 'tylko do własnego użytku'?

    Jakie ustawy o tym mówią?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2005-12-06 09:23:47
    Temat: Re: Kserowanie książki.
    Od: "Asia" <a...@w...pl>

    Kopiowanie książek jest zabronione przez ustawe o ochronie praw autorskich i
    praw pokrewnych.

  • 3. Data: 2005-12-06 09:46:27
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    A co robią punkty ksero ulokowane na terenie uczelni lub akademików -
    kserują prawie wyłącznie podręczniki czyli książki. Czyli w zasadzie łamią
    prawo?
    Graszka.

  • 4. Data: 2005-12-06 10:39:22
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kopiowanie książek jest zabronione przez ustawe o ochronie praw autorskich i
    > praw pokrewnych.

    Podpowiedz: on pożyczył książkę od swojego kolegi i robi ksero na użytek własny. W
    ustawie owszem jest wyjątek dotyczący
    oprogramowania (dla teakiej sytuacji) ale o ksiązkach nic tam nie ma.

    A.

    PS

    Czasami mam wrazenie ze na tej grupie podają najgorszą mozliwą interpretację.

  • 5. Data: 2005-12-06 10:46:50
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > kwestii. Chodzi o kserowanie książek.
    >
    > Czy to legalne, jeżeli pożycze od kumpla książkę
    > i skseruję ją 'tylko do własnego użytku'?

    Ustawa o prawie/prawach autorskich. poczytaj o dozwolonym użytku (nie pamiętam jak
    to jest formalnie określone) (to tam gdzie
    wyjątkiem jest oprogramowanie i projekty architektoniczne).

    A.

  • 6. Data: 2005-12-06 23:59:00
    Od: "fee" <f...@b...pl>

    Witam

    > Podpowiedz: on pożyczył książkę od swojego
    > kolegi i robi ksero na użytek własny.
    > W ustawie owszem jest wyjątek dotyczący
    > oprogramowania (dla teakiej sytuacji) ale o
    > ksiązkach nic tam nie ma.

    czyli zlamal prawo. zrobil to nielegalnie, tak?
    a moze jakies konkretne paragrafy?
    nie jestem prawnikiem, nie studiuje prawa,
    nie mam kodeksow pod reka, bylbym
    dzieczny za konkret.

    pozdrawiam,
    Kuba