  • Data: 2008-11-19 05:02:36
    Temat: Krótkie pytanie o prawo autorskie
    Od: Maciej Lankowski <berberek@_NieDlaSpamu_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Załóżmy taką (hipotetyczną) sytuację.

    Chcę kupić grę.

    Kupuję ją w przedsprzedaży, zanim wejdzie ona na rynek polski.

    Po moim zakupie gra ma premierę na rynkach zachodnich.

    Ja ciągle czekam na polską premierę i dostawę.

    Pytanie jest proste:

    Czy grożą mi zarzuty karne za ściągnięcie gry z jakiegoś zagranicznego
    "serwera licencji" (ale nie z P2P, czyli bez udostępniania!)? Nie
    mówię tu o zarzutach cywilnych licencyjnych, ale o karnych, z
    polskiego kodeksu karnego.

    Moim zdaniem - gra została opłacona dawno temu, więc nie ma tutaj
    zarzutu kradzieży własności intelektualnej lub oprogramowania.

    A jak myślą profesjonaliści prawni?

    --
    Magnetic... Energetic... and... Beautiful!
    berberek