    From: "m" <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kredyt hipoteczny, problem z doradca i strata pieniedzy
    Date: 12 May 2007 16:31:00 +0200

    Witam,

    Mam problem z kredytem hipotecznym ktory wlasnie zaciagnalem. Cala operacja
    zostala przeprowadzona poprzez jedna wiodacych (jak mi sie przynajmniej wydaje)
    firm zajmujacych sie doradztwem. Okazalo sie niestety, ze osoba ktora zajmowala
    sie moja sprawa jest absolutnie niekompetentna. Co gorsza, z powodu bardzo
    silnej presji czasu (mialem bardzo niedaleki deadline zalatwienia wszystkich
    formalnosci z uwagi na zblizajacy sie wyjazd), nie moglem sobie pozwolic na
    luksus zmiany doradcy. Opisze powazniejsze kwestie.

    Zaczne moze od tego, co najbardziej zabolalo moje konto. chcialem wziac kredyt
    na 100% wartosci mieszkania. Mialem jednak pewne watpliwosci co stanie sie z
    zadatkiem (umowa prdzedwstepna). Doradca zapewnil mnie jednak, ze dostane kredyt
    na cala kwote, czyli niejako zadatek zostanie zwrocony. Oczywiscie okazalo sie,
    ze nie jest to mozliwe - bank finansuje tylko to, co zostalo do splaty. Czyli
    jestem brzydko mowiac w plecy calkiem pokazna jak na moje mozliwosci kwote.

    Kolejne problemy pojawily sie przy podpisaniu aktu notarialnego. Okazalo sie
    bowiem, ze nie doradca nie ma jeszcze mojej umowy kredytowej, poniewaz "kurier
    nie dojechal". Jakby nie mogl sam sie pofatygowac.

    Powazniejsza byla natomiast kwestia oplat. Doradca poinformowal mnie, ze w
    kancelarii notarialnej zostanie pobrana oplata za wydanie aktu, a podatek od
    czynnosci cywilnoprawnych zaplace po powrocie. Jakie bylo moje zdziwienie przy
    kasie gdy zarzadano ode mnie 3 razy wiecej pieniedzy niz mialem przy sobie!
    Zadzwonilem pozniej do doradcy i raczyl jedynie odpowiedziec "o, naprawde?"...
    Problem byl o tle powazny, ze nie mialem takich srodkow na koncie, ktore zostalo
    wyczyszczone w zwiazku z zadatkiem opisanym powyzej.

    To jeszcze nie koniec. W zwiazku z tym, ze wyjezdzalem dzien po podpisaniu aktu,
    nie udalo sie zalatwic wszystkich formalnosci zwiazanych z uruchomieniem
    kredytu. Doradca "dowiedzial sie" co nalezy w takiej sytuacji zrobic i wreczyl
    mi do podpisania pelnomocnictwo umozliwiajace zalatwienie sprawy czlonkom mojej
    rodziny. Specjalnie napisalem "dowiedzial sie" w cudzyslowiu, bo w banku owo
    pelnomocnictwo zostalo wysmiane... Nie bede sie wdawal w szczegoly co musialem
    robic zeby cala sytuacje odkrecic, ale kosztowalo to naprawde duzo zdrowia nie
    tylko mojego, ale przede wszystkim rodzicow.

    Teraz pytanie. We wtorek mam sie spotkac z prezesem owej firmy doradzczej, mamy
    rozmaiwac o jakims sposobie rekompensaty. Co moga mi zaproponowac? Czego moglbym
    zadac? Jakich argumentow uzyc zeby propozycja byla lepsza?

    Dziekuje z gory za wszelkie sugestie