  • 1. Data: 2003-03-02 22:36:55
    Temat: Re: Kredyt
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Pablo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b3tvoe$60t$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Mam kredyt na mieszkanie wzięty wraz z rodzicami (wszyscy są
    > kredytobiorcami) na 15lat (spłacam już 3 lata).
    > Teraz zaistniała taka sytuacja że podobny kredyt chce wziąść brat (w innym
    > banku) i chce też żeby rodzice byli współkredytobiorcami. Czy rodzice mogą
    > wziąść drugi kredyt bez odpowiedzialności karnej (czy banki miedzy sobą
    > wymieniają informacje o kredytobiorcach).
    > Czy w jakiś sposób może to spowodować wypowiedzenie mojego kredytu ??

    Kredyty mozna brac dopoki ma sie zdolnosc kredytowa. Jesli rodzice maja
    odpowiednie wynagrodzenie moga starac sie. Ubiegajac sie o kredyt powinni
    jednak poinformowac bank o tym iz posiadaja juz znaczne zaangazowanie w
    innym banku. Z tego co piszesz wynika ze moga wziac kredyt jeszcze na okolo
    12 lat. Niestety spowoduje to wieksze wymagania co do wynagrodzenia poniewaz
    rata miesieczna bedzie znaczna. Lepiej aby brat poszukal innych
    wspolkredytobiorcow, ewentualnie jesli Twoje wynagrodzenie wzroslo sprobuj w
    swoim banku wynegocjowac zmiane warunkow umowy - wykreslenie rodzicow jako
    wspolkredytobiorcow.

    Pozdrawiam

    Krzysiek