  • 11. Data: 2004-08-15 18:08:42
    Temat: Re: Odpowiedź nic nie wnosząca do tematu
    Od: REGNUM<...@w...pl>

    Dokładnie tak zrobił. Zgłosił sprawę na Policję. Ale czy oni coś
    wskórają?

    /BUK z Allegro nie obejmuje kwot >300 zł. Niestety/

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-08-15 18:57:21
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "REGNUM" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dokładnie tak zrobił. Zgłosił sprawę na Policję. Ale czy oni coś
    > wskórają?
    >
    > /BUK z Allegro nie obejmuje kwot >300 zł. Niestety/

    Nienienie. BUK wyplaca DO 300 zl, nawet w przypadku strat przekraczajacych
    ta kwote.
    Oczywiscie jest tam cala masa innych warunkow.

    Co do Policji : roznie bywa. Jesli kasa szla na konto zalozone na prawdziwe
    dane, to jest duza szansa.

  • 13. Data: 2004-08-15 19:00:24
    Temat: Re: Ale zgłosić sprawę o oszustwo gdzie? Do sądu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "REGNUM" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o rady, bo nie wiem co mojemu znajomemu przekazać...
    >
    > Dziekuję z góry!

    Taż Krzysiek poradził przecież. To jest oszustowi należy zgłosić policji.
    Jeśli w paczce nie było niczego dodatkowego, to fakt, ze waga się zgadza
    jest dowodem na to, że telefonu nie było. Bardziej sprytni oszuści, to
    chodzić kamień wkładają. Wówczas trudno dowieść, czy był kamień, czy
    telefon.

  • 14. Data: 2004-08-15 19:03:09
    Temat: Ahaaaaaaaaa
    Od: REGNUM<...@w...pl>

    Dziękuję za wiadomość.
    Postaram się mojemu koledze przekazać to jak najszybciej...

    Pozdrawiam!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2004-08-15 19:05:02
    Temat: Re: Dodam, że telefon wart był ponad 400 zł
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > Nie polecam zakupow na allegro!

    Ja również. Dla próby dokonałem dwóch zakupów. Ot tak, by zorientować się
    procedurze. Na dwa zakupy dwie wtopy. Za pierwszym razem niszczarka papieru
    (nowa) wykazała się żywotnością 0,9 kartki papieru (przy końcu pierwszej się
    rozleciała przekładnia. Przy drugiej zakupiłem kompas elektroniczny, który
    czasem wskazuje właściwy kierunek, czasem nie (przynajmniej niezgodny z
    busolą), a czasem wykazuje się rzetelnością i wyświetla, że ma błąd. Ale
    również był nowy w pudełku. Specjalnie wybierałem tanie przedmioty, więc
    trudno mi powiedzieć jak jest z droższymi. U mnie przy tanich skuteczność
    100%. Każdy ze sprzedawców miał mnóstwo pozytywów.

  • 16. Data: 2004-08-15 19:12:52
    Temat: Re: Kradzież telefonu na poczcie, czy oszustwo?
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Sprawę zgłosiłem na policję, ale znając życie nic nie wskórają.

    Pozyjemy-zobaczymy.

    > No i
    > chciałem się dowiedzieć czy mogę wytoczyć sprawę w sądzie(?)

    Niezależnie od wątku karnego (zgłoszenie sprawy na policję) możesz
    dochodzić też swych praw na drodze cywilnej. Tu należałoby zacząć od
    wezwania wysyłającego do wykonania umowy zgodnie z zawartymi w
    niej warunkami a jeśli nie wykona - dochodzić tego wykonania albo
    roszczeń odszkodowawczych w Sądzie.

    Droga cywilna - co do zasady - kosztuje.

    I dla wątku karnego i cywilnego najistotniejsze będzie to czy uda się
    zidentyfikować kontrahenta z którym zawarta była umowa.
    Dowód z dokumentów pocztowych związany z ciężarem paczki w chwili
    nadania może być całkiem użyteczny dla wykazania że doszło do
    oszustwa a nie kradzieży na poczcie. Przeciw kradzieży może też
    przemawiać to, że paczka doszła w całości i bez śladów dobierania się
    do niej (o ile tak było)

    W sprawie oszustwa mogą być kłopoty z udowodnieniem sprawcy
    zamiaru (umyślności działania). Ten problem nie będzie występował w
    sprawie cywilnej bo tam podstawą roszczenia będzie już samo
    niewykonanie umowy i nie trzeba dowodzić oszustwa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2004-08-15 19:16:31
    Temat: Dziękuję Ci Dredd, jasno to wyjaśniłeś
    Od: REGNUM<...@w...pl>

    Dziękuję Ci Dredd, jasno to wyjaśniłeś. Widać, że się przygotowałeś
    solidnie do odpowiedzi ;-)

    Pozdrawiam serdecznie,
    HOWARD (REGNUM)

    -> http://usenet.pomocprawna.info