  • 11. Data: 2006-01-03 12:20:35
    Temat: Re: Kradzież tablic rejestracyjnych i problem z wydaniem wtróników
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dpdpj1$js0$1@inews.gazeta.pl...

    > powyzsze zawsze mozna sfalszowac

    > nie o ile jest poświadczone notarialnie,

    > tylko co pozniej by bylo z tym uzrzednikiem gdyby sie okazaloz e wszystko
    > jest sfalszowane?
    > Ja akurat go w pelni rozumiem.

    ROTFL!

    Napisz np. do sejmu, żeby zmienili prawo, bo chyba nikt wcześniej nie wpadł
    na to, że można sfałszować i teraz to już żadne dokumenty nie mają sensu (bo
    przecież pełnomocnictwo notarialne też można). Tylko napisz własną krwią w
    razie czego.

    :-D

    Szczerze rozbawiony
    Tomasz

  • 12. Data: 2006-01-03 12:23:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > powyzsze zawsze mozna sfalszowac

    Rozumując w ten sposób właśnie uśmierciłeś instytucję pełnomocnictwa.
    Nikt go nie musi uznawać bo może być fałszywe. Nie bądź śmieszny.

    > nie o ile jest poświadczone notarialnie,

    U notariusza też może się zgłosić obcy z cudzym dowodem osobistym.
    Zresztą wymogu poświadczenia notarialnego zazwyczaj nie ma dla
    pełnomocnictwa.

    > tylko co pozniej by bylo z tym uzrzednikiem gdyby sie okazaloz e wszystko
    > jest sfalszowane?

    Nic z nim nie będzie, o ile fałszerstwa nie dało się zauważyć na
    pierwszy rzut oka.

    > Ja akurat go w pelni rozumiem.

    A ja nie rozumiem i ciebie też nie rozumiem.
    Skoro pełnomocnictwo jest i prawo nie wymaga formy szczególnej to taki
    urzędnik który tego wymaga popełnia przewinienie dyscyplinarne (za co go
    można spokojnie wylać z roboty), a w skrajnych wypadkach nawet
    przestępstwo (art. 231 pargrf 1 kk)
    Inna rzecz że w niektórych urzędach - a nawet w większości - prawo się
    nie przyjęło i obowiązuje zwyczaj ["bo tu zawsze tak robiono"]

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 13. Data: 2006-01-03 13:18:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Rozumując w ten sposób właśnie uśmierciłeś instytucję pełnomocnictwa.
    > Nikt go nie musi uznawać bo może być fałszywe. Nie bądź śmieszny.

    nie usmiercilem, twierdze tylko ze bardziej wiarygodne bedzie o ile zostanie
    potwierdzone przez notariusza,

    > U notariusza też może się zgłosić obcy z cudzym dowodem osobistym.

    i notariusz moze na podstawie samego dowodu osobistego ustanowic
    pelnomocnictwo (potwierdzic) ?

    > Nic z nim nie będzie, o ile fałszerstwa nie dało się zauważyć na pierwszy
    > rzut oka.

    a co jezeli urzednik stwierdzi ze nie zauwazyl, a ktos iiny stwierdzi ze
    widac na pierwsy rzut oka ?

    P.

  • 14. Data: 2006-01-03 13:22:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > i notariusz moze na podstawie samego dowodu osobistego ustanowic
    > pelnomocnictwo (potwierdzic) ?

    A co ma jeszcze chcieć? Zaświadczenie od proboszcza? przychodzi ktoś z
    dowodowem osobistym kradzionym, jest podobny do zdjęcia i już mamy lewe
    pełnomocnictwo.

    > a co jezeli urzednik stwierdzi ze nie zauwazyl, a ktos iiny stwierdzi ze
    > widac na pierwsy rzut oka ?

    To będzie spór. Ale to chyba jest okoliczność obiektywna - czy widać
    fałszerstwo czy nie.

  • 15. Data: 2006-01-03 13:31:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A co ma jeszcze chcieć?

    obencosci tej osoby. A notariusza nie mozna sciagnac do lokalu? Mozna
    ustanowic takie stawki by kazdego bylo stac
    na takie potwierdzenie. Uwazam po prostu ze jest zbyt duze pole do popisu. A
    przeciez chodzi o to by takiego nie bylo
    i zeby przy tym nie urtrudniac zycia.

    P.

  • 16. Data: 2006-01-03 13:49:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > na takie potwierdzenie. Uwazam po prostu ze jest zbyt duze pole do popisu. A
    > przeciez chodzi o to by takiego nie bylo

    Nie zmyślaj. Obowiązujące prawo przewiduje instytucje pełnomocnciwa
    (nawet ustnego) i myślę że przez najbliższe 100 lat sie to zmieni.

  • 17. Data: 2006-01-03 15:10:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie zmyślaj. Obowiązujące prawo przewiduje instytucje pełnomocnciwa
    > (nawet ustnego)

    przeciez ja nie napisalem ze nie przewiduje, (przecieza nie bede sie spierac
    z ustawa ktora ktos zacytowal) w zadnym w powyzszych postow, twierdzilem
    tylko ze nie koniecznie jest to dobre, bo mozna walek zrobic. A sa ludzie
    ktorzy potrafia matke zabic i ugotowac wiec wszystko jest mozliwe.

    >i myślę że przez najbliższe 100 lat sie to zmieni.

    ja mysle ze szybciej

    P.

  • 18. Data: 2006-01-03 15:11:57
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam...
    Co do różnych insynuacji na mój temat nie będę się odnosił bo mi się nie
    chce pisać..
    Skoro mam zaświadczenie z policji ze to ja zglaszalem, pelnomocnictwo i
    komplet dokumentów to dlaczego ma coś być nie tak?
    Co do pełnomocnictwa to zgadzam się w zupełnoci z Johnsonem - przecież ma
    pomagać a nie utrudniać - postaw się w takiej sytuacji jak napisałem w
    przykladzie a auto jest potrzebne do pracy cały czas? i co - mam ciągnąć 100
    km ojca po to żeby podpisał pełnomocnictwo w obecności urzędnika - to po co
    mu wtedy pełnomocnik???

    Pozdrawiam
    Art

    P.S. Dzisiaj po oświadczeniu nt. KPA dało się załatwić wszystko bez problemu
    ;-)

  • 19. Data: 2006-01-03 15:24:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > tylko ze nie koniecznie jest to dobre, bo mozna walek zrobic. A sa ludzie
    > ktorzy potrafia matke zabic i ugotowac wiec wszystko jest mozliwe.

    Skoro obowiązuje pełnomocnictwo w formie pisemnej to urzędnicy mają
    stosować prawo, a nie cudować tak jak ty.

  • 20. Data: 2006-01-03 15:55:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Skoro obowiązuje pełnomocnictwo w formie pisemnej to urzędnicy mają
    > stosować prawo, a nie cudować tak jak ty.

    nie cuduje tylko skomentowalem artykul.

    P.