  • 1. Data: 2003-03-27 17:54:54
    Temat: Koszty egzekucji
    Od: "Jurek" <r...@p...fm>

    Prowadze mala DG, jednoosobowo.
    Tak sie zlozylo ze poczatkiem roku 2002 nie zaplacilem
    trzech skladek na ZUS.
    Pisalem podanie do ZUSu o odroczenie albo rozlozenie
    na raty splaty zaleglych naleznosci ale dostalem decyzje
    odmowna.
    Na dodatek kilka dni temu dostalem tytul wykonawczy
    na zajecie posiadlosci celem zmuszenia do zaplaty.
    Pytanie mam takie.
    Czy moge zaplacic same zalegle kwoty wraz z odsetkami
    bez kosztow zajecia ?? (tych kosztow jest nie tak malo)
    Gdzies widzalem jakis przepis ze w przypadku uregulowania
    zaleglosci odstepuje sie od egzekucji naleznosci.
    Nie moge tego znalesc i nie wiem jak to sie ma w tym przypadku.
    Dodam ze jeszcze komornik do mnie nie przyszedl, jest to
    postepowanie w trybie administracyjnym.
    Bede wdzieczny za informacje
    Rysiek

  • 2. Data: 2003-03-27 20:58:35
    Temat: Re: Koszty egzekucji
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Jurek" <r...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > Nie moge tego znalesc i nie wiem jak to sie ma w tym przypadku.
    > Dodam ze jeszcze komornik do mnie nie przyszedl, jest to

    Organ egzekucyjny ma obowiazek odstapic od egzekucji jesli wykazesz dowod
    stwierdzajacy wykonanie obowiazku (art. 45 ust. o post. egz. w adm.).
    Jednak nie musi Cie to uchronic przed wszystkimi kosztami - np. bedziesz
    musial poniesc koszty upomnienia dokonanego przez wierzyciela (art. 15). Nie
    poniesiesz jednak kosztow zajecia ruchomosci (6% kwoty naleznosci).

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-27 22:27:02
    Od: "Jurek" <r...@p...fm>

> [...]
    Nie
    > poniesiesz jednak kosztow zajecia ruchomosci (6% kwoty naleznosci).

    Dzieki
    A jak jest z kosztami zajecia rachunku bankowego i kosztami egzekucyjnymi ?

  • 4. Data: 2003-03-27 22:36:10
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > Dzieki
    > A jak jest z kosztami zajecia rachunku bankowego i kosztami egzekucyjnymi
    ?

    Jesli byly jeszcze jakies koszty poniesione przez organ egzekucyjny, to
    bedziesz musial je raczej poniesc. Organ moze zwolnic od kosztow egzekucji,
    ale tylko w pewnych przypadkach (np. gdy zobowiazany wykaze, ze nie jest w
    stanie ich poniesc bez zbnacznego uszczerbku dla swojej sytuacji finansowej,
    i in. - art. 64e ustawy).

    pozdr
    Przemek