  • 21. Data: 2007-11-17 03:04:00
    Temat: Re: Kopia VHS - czy mogę ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.11.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 16 listopad 2007 14:07
    > (autor Marcin Debowski
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <q...@z...router>):
    > No wiesz, art 75.2.1 też bywa interpretowany tak, że ,,o ile jest to
    > niezbędne do korzystania z programu'' nie występuje nigdy, no bo kopia
    > zapasowa niezbędna nie jest technicznie a jedynie zdroworozsądkowo.

    Jest w zakresie formalnym, bo korzystanie powinno zapewniać ciągłość i
    bezpieczeństwo co zostało ujęte jako przyzwolenie wykonania kopii. Czegoś
    takiego nie znajdziesz w art. 23.

    > Wracając więc do 23: Skoro więc korzystać z utworu można w kręgu osób, to
    > jak korzystać bez skopiowania tegoż?

    Zaprosić na wspólny seans. Idę o zakład, że takie były pierwotne intencje
    Ustawodawcy. Art. 23 wymaga od dłuższego czasu noweli co jakoś nie chce
    nastąpić. Zgaduję, że problem w pożenieniu stanu istniejącego z
    koniecznością utrzymania całego procederu w ryzach.

    > Przy obecnym kształcie systemu prawnego i rzeczywistości, nie da się żyć
    > niestety bez łamania PA i okolic.

    Na to w dużym stopniu wychodzi.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2007-11-17 07:02:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > Zaprosić na wspólny seans. Idę o zakład, że takie były pierwotne intencje
    > Ustawodawcy.

    Jeszcze tego by brakowało, by jakaś pazerna organizacja
    decydowała czy mogę zaprosić kogoś na oglądanie filmu do domu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B