  • 1. Data: 2002-12-01 00:04:44
    Temat: Kontrola BSA - czy program darmowy ściągnięty z Internetu jest legalny
    Od: "Marek Łuk" <m...@4...bytom.pl>

    Mam pytanie odnośnie darmowego oprogramowania. Czytałem gdzieś, że dowodem
    legalności programu jest licencja, oryginalny nośnik lub faktura zakupu.
    Wszystko jest OK, jeżeli program jest kupowany w sklepie w pudełku, ale jak
    to właściwie jest z programami darmowymi na przykład na licencji GPL? Czy
    kontrola oprogramowania przeprowadzana przez BSA może się doczepić, że
    powinienem mieć jakiś oryginalny fizyczny nośnik z programem, na przykład z
    gazety? A co jeżeli w żadnej gazecie nie było takiego programu, jakiego chcę
    używać??

    Marek Łuk

  • 2. Data: 2002-12-01 01:11:36
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > gazety? A co jeżeli w żadnej gazecie nie było takiego programu, jakiego chcę

    Jezeli z warunków licencji wyraźnie wynika, że program jest darmowy to ani
    podmioty reprezentujące BSA ani nikt inny nie "doczepi się". Nie ma prawa.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 3. Data: 2002-12-01 09:33:30
    Od: "RoccoM" <r...@u...wp.pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > podmioty reprezentujące BSA ani nikt inny nie "doczepi się". Nie ma prawa.

    Jeśli będzie na tyle uprzejmy i wezmie to pod uwagę...
    Jeśli ekspertami policji są magistrzy chemii, to... (Chip)

    RM

  • 4. Data: 2002-12-01 10:04:13
    Od: Michal Juda <m...@N...neostrada.pl>

    RoccoM wrote:

    > Jeśli będzie na tyle uprzejmy i wezmie to pod uwagę...
    >Jeśli ekspertami policji są magistrzy chemii, to... (Chip)

    a czy magister chemii nie moze sie znac na prawach
    autorskich/oprogramowaniu ???

    bo ja mysle ze moze...

    pzdr
    --------------
    To jak dlugo trwa minuta zalezy od tego,
    po ktorej stronie drzwi od toalety sie znajdujesz.

    mailto: michal(malpa)poczta(kropka)neostrada(kropka)pl
    icq : 72886465
    gg : 3674205

  • 5. Data: 2002-12-01 15:33:41
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > a czy magister chemii nie moze sie znac na prawach
    > autorskich/oprogramowaniu ???
    > bo ja mysle ze moze...

    No dokładnie.
    Jednym z najlepszych fachowców jakiego znam odnośnie administrowania
    serwerem WWW, programowania (ale tylko skrypty, nie jest fachowcem od
    algoytmow) jest chemik. Z doswiadczeniem informatycznym (ladnych parę
    latek). Myślę że prawo autorskie nie jest aż tak skomplikowaną dziedziną
    żeby wymagało wielu lat studioów - ważniejsza jest chyba praktyka i
    zdrowy rozsądek (no i oczywiście znajomość przepisów dot. prawa
    autorskiego/podatkowego).

    chester
    --
    "Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
    przesąd." (Albert Einstein)

  • 6. Data: 2002-12-01 17:51:56
    Od: s...@p...onet.pl

    > <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jeśli będzie na tyle uprzejmy i wezmie to pod uwagę...
    > Jeśli ekspertami policji są magistrzy chemii, to... (Chip)

    Wazne żeby znali się na swojej robocie. A patologie zdarzają się wszędzie.
    Trzeba leczyć.

    BTW. Coś ogólnie duże ostatnio panuje podniecenie na styku prawa i komputerów.
    Radzę wszystkim, którzy mają czyste sumienie, żeby spali spokojnie.
    Nie dajmy się zwariować!
    S.