  • Data: 2009-05-02 06:04:10
    Temat: Komornik i ustalenie konta dłużnika
    Od: Qnick <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !
    Sprawa dla większości z was jakich wiele ale dla mnie to nowość więc pytam
    :

    Czy komornik może zwrócić się do banków z zapytaniem czy dana firma
    (dłużnik) posiada u nich konto i go zablokować czy tylko może blokować
    konta bankowe które mu podano we wniosku ?

    A teraz po kolei. Mam wygraną sprawę z moim dawnym pracodawcą i mam już
    prawomocny wyrok z klauzulą natychmiastowej wykonalności. Złożyłem u
    komornika wniosek o ściągnięcie należności i podałem mu w których bankach
    firma ma prawdopodobnie konta oraz podałem inne środki ruchome które
    jeszcze są w dyspozycji firmy. Komornik oczywiście zablokował te konta ale
    prezes firmy poprosił swoich kontrachentów o nie wpłacanie na nie
    pieniędzy tylko założył konto w kolejnym banku i na nie są dokonywane
    wpłaty. Firma dodatkowo prowadzi stację paliw w innej miejscowości z
    której utarg w postaći gotówki jest przewożony do siedziby firmy co kilka
    dni po kilkanaście tysięcy złotych i stąd drugie pytanie w jaki sposób i
    czy można zająć takie pieniądze (oczywiście przez komornika). A trzecie:
    kiedy można wpisać firmę i kto to może zrobić do Krajowego Rejestru
    Dłużników ?

    Z góry dziękuję za wskazówki