  • 21. Data: 2005-11-07 20:03:47
    Temat: Re: Kolizja rowerowa - pytania
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Robert J. napisał(a):

    > Nareszcie ktoś poruszył sedno sprawy :-). Z której strony nadjechał
    > "sprawca"? Bo tego w żadnym poście nie podałeś :-). Jeśli z Twojej prawej to
    > niestety Ty jesteś winny. I nieważne że gościu jechał szybko i miał
    > słuchawki na uszach....
    Ja byłem na chodniku, a on wjechał z ziemnej ścieżki, fakt z prawej, ale
    ja praktycznie. A zresztą nie sądze aby miały tutaj zastosowanie
    przepisy o ruchu drogowym.

  • 22. Data: 2005-11-07 20:52:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Abuk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ja byłem na chodniku, a on wjechał z ziemnej ścieżki, fakt z prawej,
    ale
    > ja praktycznie. A zresztą nie sądzę aby miały tutaj zastosowanie
    > przepisy o ruchu drogowym.

    Pewnie, że mają zastosowanie te przepisy, bo niby jakie miały by mieć.
    Teraz pytanie, czy chodnik był przy drodze, czy był to jakiś tam
    chodnik biegnący przez osiedle. Bo jeśli był przy drodze, to uważam,
    że należało by uznać, że tamten włączał się do ruchu. Ale jeśli to był
    jakiś biegnący sobie przez osiedle chodnik, to już nie mam absolutnej
    pewności, czy można go zaliczyć do dróg. A jeśli nie, to może się
    okazać, że będzie obowiązywać zasada prawej ręki i to Ty okażesz się
    sprawcą, a nie on.

  • 23. Data: 2005-11-08 14:12:23
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Pewnie, że mają zastosowanie te przepisy, bo niby jakie miały by mieć.
    > Teraz pytanie, czy chodnik był przy drodze, czy był to jakiś tam
    > chodnik biegnący przez osiedle.

    Bez znaczenia.

    >Bo jeśli był przy drodze, to uważam,
    > że należało by uznać, że tamten włączał się do ruchu.

    Na chodnik??

    > może się
    > okazać, że będzie obowiązywać zasada prawej ręki i to Ty okażesz się
    > sprawcą, a nie on.

    Nie może a napewno.
    Autor wątku jest sprawcą kolizji.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 24. Data: 2005-11-08 23:05:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:dkoeqo$h8n$1@inews.gazeta.pl...
    > Bez znaczenia.
    > Na chodnik??
    > Nie może a napewno.
    > Autor wątku jest sprawcą kolizji.

    Czyli reasumując. Twoim zdaniem, jeśli będę jechał na rowerze
    chodnikiem wzdłuż drogi krajowej, na której dopuszalna prędkość
    pojazdów wynosi 90 km/h, to mam ustępować pierwszeństwa przejazdu
    wszystkim wyjeżdżającym z furtek i bram?

  • 25. Data: 2005-11-09 13:15:05
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

> [...]
    > pojazdów wynosi 90 km/h, to mam ustępować pierwszeństwa przejazdu
    > wszystkim wyjeżdżającym z furtek i bram?

    Raz, że jechał alejką (chodnikiem) na terenie osiedla. A dwa, ten drugi nie
    wyjeżdżał z bramy.
    A jeśli będziesz jechał tak jak pieesz, to wyjeżdżający z furtki ustąpi ci
    pierwszeństwo.
    Po co zadajesz retoryczne pytania i nazywasz je "moim zdaniem" ??