  • 11. Data: 2009-06-19 17:11:18
    Temat: Re: Kolejny martwy przepis - potworek
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > I bardzo dobrze :) Czemu palacy maja truc osoby nie palace?

    To oddzielna kwestia i nie o nią mi chodziło. Zresztą gdyby nie osoby palące
    i pijące alkohol to państwo by już daaaawno... daaaawno temu zbankrutowało.

    Inż.prawa

  • 12. Data: 2009-06-19 17:37:01
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Cze, 19:11, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > To oddzielna kwestia i nie o nią mi chodziło. Zresztą gdyby nie osoby palące
    > i pijące alkohol to państwo by już daaaawno... daaaawno temu zbankrutowało.

    Przepis w cale nie musi byc martwy - wystarczy egzekwowac. Delikwent
    dostanie dwa razy w miesiacu mandat 500 pln i sie oduczy ;) Czy może
    lepiej jakis procent swoich dochodow (jestem zwolennikiem tego systemu
    kar). Bo jednego 500pln zaboli bardzo, a dla innego do drobne.

    Czy Panstwo by zbankrutowalo? A ile teraz wydaje pieniedzy na leczenie
    osob palacych i naduzywajacych alkoholu? DO tego wyplaty ewentualnych
    rent, zasilkow chorobowych. Plus koszta kampanii spolecznych...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 13. Data: 2009-06-19 18:17:44
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Rafal M <r...@g...com> napisali:

    > Czy Panstwo by zbankrutowalo? A ile teraz wydaje pieniedzy na leczenie
    > osob palacych i naduzywajacych alkoholu?

    A dwa razy mniej niz zarabia na akcyzie na wyroby tytoniowe (14 mld zl).
    A o VAT, CIT i PIT z calego przemyslu tytoniowego juz nie bede pisal.

    > DO tego wyplaty ewentualnych
    > rent, zasilkow chorobowych.

    Kula w plot. Przecietny palacz pobiera emeryture 3x krocej niz niepalacy.

    > Plus koszta kampanii spolecznych...

    Kampanie spoleczne nie sa skierowane do palaczy.

  • 14. Data: 2009-06-19 18:21:03
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    >IMHO to zle wplynie na wydajnosc bo zamiast pracownik isc pietro nizej
    >do palarni bedzie musial "wyjsc na chwile do sklepu" i z 5 minutowej
    >przerwy zrobi sie 15 minutowy wypad na dymka.

    Nawet 5minut przerwy razy 20 papierosów dziennie to jest znaczący czas.

    A problem jest łatwy do rozwiązania, osoby które nie maja co robić
    w pracy i wystają często pod drzwiami na zewnątrz po prostu wystarczy
    zwolnić,
    i tak nie są potrzebni :). A reszta w pracy nie będzie palić i tyle.

    W wielu firmach i dyrektorzy muszą wychodzic na zewnątrz na papieroska,
    problem
    mają kiedy pracują na 45 piętrze i to może z pół godziny zająć

  • 15. Data: 2009-06-19 18:23:14
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Przepis w cale nie musi byc martwy - wystarczy egzekwowac.

    Co? Jak? Ustawić policjanta 10m od każdego sklepu na ulicy, aby po 500 zł
    mandatu wręczał. Co tam jednego. Z 10 przy każdym sklepie by musiało stać,
    bo sklep to też zakład pracy.

    > Czy Panstwo by zbankrutowalo? A ile teraz wydaje pieniedzy na leczenie
    osob palacych i naduzywajacych alkoholu?

    Pytanie Ci zadam. Wiesz z jakich pieniędzy utrzymują się kluby AA? Zgadnij.
    Odpowiedź poniżej.

    Z opłat za koncesję na sprzedaż alkoholu. Śmieszne i zalatuje hipokryzją,
    ale taka jest prawda.

    Inż.prawa

  • 16. Data: 2009-06-19 18:26:33
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Martwy: To, że i tak będą palić, bo nagle nie rzucą. Tylko nielegalnie.

    Nagle nie, ale po pewnym czasie...i młodzi nie zaczną allbo się szybko
    odzwyczają....
    Kiedyś w autobusach i tramwajach wszyscy palili i po wprowadzeniu zakazu
    dokładnie tak samo mówili - że to nie zadziała bo jak tyle czasu bez peta
    wytrzymać....

  • 17. Data: 2009-06-19 18:27:48
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Zresztą gdyby nie osoby palące i pijące alkohol to państwo by już
    > daaaawno... daaaawno temu zbankrutowało.

    Niekoniecznie, leczenie chorych na raka płuc jest bardzo drogie, taniej nie
    brać akcyzy i nie leczyć

  • 18. Data: 2009-06-19 18:33:11
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > No i nie będzie, bo 10m dale trzeba będzie palić, ale tam nie będzie
    > się dało, bo w odległości 6m będzie sklep z ciuchami itd. itp.

    Super ! Popieram ! Zamknac smierdzieli w obozach i niech sie wytruja
    nawzajem.

  • 19. Data: 2009-06-19 18:47:30
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Cze, 20:23, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > Co? Jak? Ustawić policjanta 10m od każdego sklepu na ulicy, aby po 500 zł
    > mandatu wręczał. Co tam jednego. Z 10 przy każdym sklepie by musiało stać,
    > bo sklep to też zakład pracy.

    nawet jesli... z dwa tygodnie by tak postali i te mandaty wlepiali. I
    problemu pozniej by nie bylo - ludzie by sie nauczyli palic u siebie w
    domu, nie trujac innych.
    Grunt to nieuchronnosc kar :) Tak zamo mogli by sie zabrac za psie
    kupki ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 20. Data: 2009-06-19 20:47:43
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Niekoniecznie, leczenie chorych na raka płuc jest bardzo drogie, taniej
    > nie brać akcyzy i nie leczyć

    I dodaj krótkie.Nie brać akcyzy? Nie żartuj-takiej okazji pazerne nasze
    państwo nie przepuści.