    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kazde nieuprawnione linkowanie jest zakazane Re: Glebokie linkowanie
    zakazane!!!!!
    Date: Thu, 11 Jul 2002 03:16:52 +0200
    To: "r...@w...pl" <r...@w...pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > <cynizm>
    > Przyjmujac ten punkt widzenia nalezy sie spodziewac fali pozwow przeciwko
    > wyszukiwarkom takim jak infoseek, google, altavista...
    > </cynizm>
    > v.

    ty naprawde nie masz pojecia o czym mowisz
    nie odrozniasz standardow prawnych obowiazujacych w internecie od real
    life.

    Juz pisalem 20 razy, ze po to dyskutowalem z DejaNews
    aby wlasnie wprowadzila miedzynarodowe standardy ochrony praw autorskich
    w internecie.
    Te standardy wynikaja ze wzajemnych umow miedzynarodowych i konwencji
    podpisanych przez zainteresowane strony, kraje czlonkowskie UE
    a takze kraje stowarzyszone.

    DejaNews wprowadzila zatem standard dopuszczajacy usuwanie przez
    zainteresowanego swoich postow z archiwow Usenetu.
    Dokladnie opisala procedure, dodala swoj komentarz i sprawe prawnie
    zamknela i wyjasnila.

    Standard ktory wypromowalem w wyszukiwarce DejaNews obowiazuje obecnie
    w Altaviscie, Google , Infoseeku, Yahoo
    i we wszystkich swiatowych wyszukiwarkach internetowych, ktore oglosily
    zgode na przestrzeganie standardu ktory opracowalem.

    Dlatego kolejne, nieuprawnione komentarze, uwagi, tresci,
    nie pozostajace w jakimkolwiek zwiazku z przedmiotem sprawy,
    obowiazujacym stanem rzeczy i stanem prawnym, uwazam za nieporozumienie.

    Kto tematu nie zna, nie wie o co chodzi, moze mi zadac pytanie, pytania
    i na te zadane pytania odpowiadalem juz 100 razy.
    Kto potrafi sie komunikowac ze swiatem, wysylac e-maile,
    moze zapytac kazda wyszukiwarke z osobna,
    czy stosuje standard ochrony praw autorskich ktory zaproponowalem
    DejaNews i zostal przyjety.

    Kazdy ma prawo do szukania wiedzy i odpowiedzi na swoje pytania na swoj
    koszt, ale nie ma moj koszt.
    Moge odpowiadac na to samo pytanie raz, dwa razy, 10 razy, ale nie 100
    razy.

    Nie mam czasu na krazeniew w kolko.
    Kto nie wie, nie zna, chce uzyskac odpowiedzi, niech pyta sie innych na
    swiecie, kogo zechce,
    a najlepiej u zrodla ,czyli niech pisze do wyszukiwarek.

    Co wiecej.
    Wyszukiwarki internetowe, od poczatku swego istnienia zobowiazaly sie
    publicznie do przestrzegania praw autorskich i obowiazujacych standardow
    prawnych.

    Co wiecej.
    W epoce przedwyszukiwarkowa, istniala w Cernie, glowna i jedyna strona
    www, ktora linkowala wszystkie
    istniejace na swiecie serwery www.
    Serwer GNA Inc., Texas byl dopisany do tej strony, ale rowniez zgodnie z
    prawem autorskim.
    Na wniosek prezesa GNA.

    I standard ochrony praw autorskich zawsze obowiazywal w internecie i
    nikt nigdy nie osmielal sie publicznie twierdzic, ze nalezy tolerowac
    naruszania praw autorskich.

    Tolerancja tych naruszen miala nastepujace zrodlo:
    kradziez 1 grosza to niewielka strata
    kradziez 100 x 1 grosz to nadal niewielka strata
    kradziez 100 x niewielka strata, to nadal "niewielka strata"

    Ale takie zasady tolerancji obowiazywaly w epoce przedkomercyjnej
    internetu,
    gdy firmy internetowe jeszcze nie powstaly,
    a pierwsza byla utworzona 10 lat temu GNA Inc., Texas
    na szczescie o statusie non-for-profit.

    Potem nadeszla epoka komercyjnych korporacji gieldowych i placenia za
    klikanie na reklamy, linki www, banery.
    Ale nawet wtedy, nikt nigdy nie twierdzil, ze internet jest wylaczony
    spod obowiazywania prawa internetowego.

    Podstawa zrozumienia czegokolwiek w internecie jest zrozumienie roznicy
    miedzy dzialalnoscia
    non-for-profit a for-profit w internecie.
    Bez zrozumienia tych roznic, wszelkie dyskusje beda jalowe, gdy
    przepiszca nie odrobil pracy domowej i nie przeczytal zadanej listy
    lektur obowiazkowych.

    Jacek

    Kopia:
    Redakcja Wprost

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).