eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[K. C.] Umowa przedwstępna o budowę lokalu mieszkaniowego = umowa o dzieło ? › [K. C.] Umowa przedwstępna o budowę lokalu mieszkaniowego = umowa o dzieło ?
    From: Manuel <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [K. C.] Umowa przedwstępna o budowę lokalu mieszkaniowego = umowa o
    dzieło ?
    Date: Mon, 24 Dec 2007 01:16:57 -0800 (PST)

    Witam !

    Mam problem ze spółdzielnią, która w terminie nie oddała mi
    mieszkania. W umowie przedstwępnej, która zawarłem jest napisane że
    spółdzielnia zobowiązuje się do oddania mieszkania w III kwartale 2007
    roku. We wrześniu przysłala lakoniczne pismo, w którym informuje że z
    powodu opóźnień termin ten zostaje przesunięty do końca roku. Również
    ten termin nie zostanie dotrzymany. Być może wszystko zakończy się na
    przełomie marzec/kwiecień (takie są nieoficjalne plany). W umowie nic
    nie ma nt. ewentualnych kar za spóźnienie spółdzielni przy oddawaniu
    bloku (oczywiście są kary dla spółdzielców, którzy spóźnią się z
    wpłatami wkładów, ale to już tak off-top) ;-)

    Moje pytania:
    1) czy taką umowę można traktowac jako umowę o dzielo w myśl KC i
    zażądac odszkodowania m. in. za to, że do czasu przeniesienia na mnie
    wlasnosci i dokonaniu wpisu do hipoteki place caly czas ubezpieczenie
    kredytu ?

    2) Czy z takim rozszczeniem mozna jeszcze wystapic po przeniesieniu na
    mnie wlasnosci tego lokalu (tzn. spisaniu aktu notarialnego, bo jak
    wiadomo umowa przedwstepna tak naprawda nie zobowiazuje do niczego)

    Zycze Wszystkim Wesolych Swiat !
    M.