  • 1. Data: 2010-05-02 09:26:19
    Temat: Jeszcze o Art. 78 u.4 KD
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Przytoczę:
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie

    Ktoś jeżdżąc moim autem zaparkował nieprawidłowo. Straż miejska zrobiła
    onemu autu następnego dnia zdjęcie, po czym domaga się ode mnie kasy,
    albo wskazania winnego zgodnie z ww. przepisem.

    No ale...
    Oni mi piszą o dniu np. 2 maja, godz. 8:00 (wtedy zrobiono zdjęcie). Ale
    wtedy samochodu nikomu nie powierzałem. Kluczyki i karta leżały u mnie
    na stoliku, a ja oczywiście tego wykroczenia nie popełniłem.
    Więc odpowiadam: W oznaczonym czasie nikomu pojazdu nie powierzyłem, a
    przedmiotowego wykroczenia nie popełniłem. Spadajcie.

    No to oni pewno mnie zapytają: A kto używał pojazdu wcześniej? Na to ja
    im: A w jakim "oznaczonym czasie"? - i tak możemy grać w kotka i myszkę.

    Jest OK?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 2. Data: 2010-05-02 09:43:57
    Temat: Re: Jeszcze o Art. 78 u.4 KD
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-02 11:26, Użytkownik Pyrtek napisał:

    > No to oni pewno mnie zapytają: A kto używał pojazdu wcześniej? Na to ja
    > im: A w jakim "oznaczonym czasie"? - i tak możemy grać w kotka i myszkę.

    Nie licz na to, aż takimi idiotami to nie są.
    Sprawa jest za prosta. Pojazd powierzyłeś w poniedziałek,
    ktoś go niewłaściwie zaparkował i oddał kluczyki i dokumenty,
    we wtorek zrobili mu zdjęcie a Ty liczysz że nie spytają
    kto pojazd zaparkował w miejscu gdzie został sfotografowany ?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-02 09:50:45
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > we wtorek zrobili mu zdjęcie a Ty liczysz że nie spytają
    > kto pojazd zaparkował w miejscu gdzie został sfotografowany ?

    Nie rozumiesz.
    A niech pytają. Na co ja odpowiem, że nie ma przepisu prawa, który
    nakłada na mnie obowiązek prowadzenia dochodzenia, a jedynie "wskazania
    komu powierzyłem w *OZNACZONYM* czasie"
    Przecież ja *NIE WIEM* kto tam zaparkował! Może ten, komu powierzyłem
    ("posiadacz") powierzył komuś innemu, może wielu osobom. Wolno mu
    przecież. A ja muszę tylko wskazać *komu powierzyłem w OZNACZONYM
    czasie* Więc pytam "w jakim OZNACZONYM czasie?"

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 4. Data: 2010-05-02 10:55:45
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-02 11:50, Użytkownik Pyrtek napisał:

> [...]
    > przecież. A ja muszę tylko wskazać *komu powierzyłem w OZNACZONYM
    > czasie* Więc pytam "w jakim OZNACZONYM czasie?"

    W twoim przypadku będzie kilka pytań i wskażesz kto ostatni
    przed fotką korzystał z pojazdu.
    A jak trafisz na nerwowego mundurowego to sędzia Ci wytłumaczy
    w którym miejscu nie miałeś racji. Tyle że będzie to więcej
    kosztować.

    Nie zapomnij opisać przebiegu rozmowy z policją. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-05-04 18:34:05
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > A jak trafisz na nerwowego mundurowego to sędzia Ci wytłumaczy
    > w którym miejscu nie miałeś racji. Tyle że będzie to więcej

    A fotke to czym robili? Bo fotoradar jest zalegalizowanym urzadzeniem,
    natomiast malpka z mediamartku juz niekoniecznie ;)

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2010-05-05 05:40:01
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 2 Maj, 11:50, Pyrtek <u...@n...com> wrote:
    Może ten, komu powierzyłem
    > ("posiadacz") powierzył komuś innemu, może wielu osobom. Wolno mu
    > przecież. > Tnx. Pzdr.         Pyrtek

    Jeżeli go upoważniłeś to tak.