    From: Andrzej W. <a...@s...tpi.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak wyciagnac kase z ZUSu.
    Date: Wed, 13 Mar 2002 23:00:26 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@kawiarenka.studio.tpi.pl

    Sprawa wygląda tak.
    20 czerwca 2000r podjąłem się pracy i od tego czasu pracuję na podstawie
    umowy od pracę na czas nieokreślony.
    Tegoż roku również rozpoczynały działalność fundusze emerytalne.
    Wedle ustawy każdy podejmujący pracę powinien w ciągu 14 dni wybrać i
    zarejestrować się w jakimś funduszu emerytalnym. Ja jednak nie mogłem się
    zdecydować i sprawę odwlekałem aż do dnia dzisiejszego (wiem że to głupie,
    ale słuchajcie dalej).
    Zgodnie z ustawą ZUS w terminie do 30 stycznia każdego roku powinien
    wylosować i przydzielić mnie do jakiegoś funduszu. Nie zrobił tego jednak
    ani po 30 stycznia 2001 roku, ani też po 30 stycznia tego roku. Pytanie
    brzmi: czy jeśli teraz przystąpię do jakiegoś funduszu, to czy mam szanse
    wyciągnąć z ZUSu kasę za okres od 30 stycznia 2001 roku do dnia
    dzisiejszego ? Nie jestem pewien po czyjej stronie jest teraz prawo i
    ewentualnie jak się do tego zabrać.

    Z góry dzięki.

    a...@s...tpi.pl