-
1. Data: 2006-11-25 15:25:27
Temat: Jak wnieść domeny do DG?
Od: xyz <...@...z>
Witam.
Mam trochę domen, które kupiłem jako osoba fizyczna. Teraz założyłem
działalność gospodarczą i chcę wnieść do niej domeny. Pomijam kwestię
zmiany danych u rejestratora, bo to oczywiste, jednak głównie chciałbym
wpuścić je w koszty rozpoczęcia działalności (działalność dotyczy różnego
rodzaju usług komputerowych/internetowych).
Pytanie: jak mogę to zrobić? Domyślam się, że mam sporządzić dowód
wewnętrzny, ale czy mam każdą domenę wpisac osobno, czy np. pogrupować je
(domeny .pl, domeny .com.pl, domeny regionalne itp.). No i najważniejsze:
jak sklasyfikowac koszty? Czy wpisać po cenach NASK, czy po cenach
rynkowych rejestracji nowej domeny (i tutaj czy po cenach 'normalnych' czy
obowiązujących obecnie promocji), czy liczyć po tyle, za ile kupiłem i ew.
przedłużałem, czy może pomnożyć każdy dzień pozostały do końca ważności
domeny przez ileś groszy? Głównie chodzi mi o to, żeby US nie patrzył na to
krzywo...
Jeśli okaże się, że gra nie jest warta świeczki, to po prostu pozostawię
domeny na osobę fizyczną (ale czy wtedy jako firma będę mógł tę domenę np.
sprzedać?).
Jeszcze jedno pytanie, czy ktoś mi może powiedzieć, który konkretnie numerek
PKD pasuje do sprzedaży i pośrednictwa w rejestracji domen? Wpisałem kilka,
żeby być bezpiecznym, mam nadzieję że niczego nie przeoczyłem. :-)
Pozdrawiam.